امام راحل موفق ترین رهبر دینی در طول دوره غیبت کبری بودند

 

 امام جمعه شهر حسن آباد فشافویه گفت: امام خمینی (ره) موفق ترین رهبر قیام اسلامی در طول دوره غیبت کبری بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدتقی صرفی پورˈ در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای حسن آباد فشافویه اظهار داشت: یکی از دلایل پیروزی قیام امام راحل حمایت مردم ولایتمدار و آگاه ایران اسلامی بود.

وی افزود: مردم با بصیرت ایران اسلامی متوجه شدند که امام راحل یک هدیه الهی است و لذا پشت سر آن مرد عارف و الهی قرار گرفتند و ثابت کردند که بهترین امت و پیرو برای امام خود هستند.

وی چهارده خرداد ماه را فرصتی مناسب برای آشنایی و تبیین اندیشه های قیام امام راحل و مبارزه ملت غیور ایران اسلامی با استکبار جهانی است، افزود: مسوولان دستگاههای فرهنگی می بایستی با برنامه ریزی های کارشناسی و منسجم جوانان و نسلهای سوم و چهارم انقلاب اسلامی برای با تاریخ انقلاب آشنا کنند.

خطیب جمعه حسن آباد، تاکید کرد: مطالعه کتب تاریخی و مستند مانند یک دوره کتاب نهضت امام نوشته سیدحمید روحانی و کتابهای دیگر از جمله ظهور وسقوط سلطنت پهلوی را تهیه و مطالعه کنند.

صرفی پور، در ادامه تصریح کرد: امام راحل در یکی از دیدارهای خود فرمودندˈ من همیشه متوجه یک دست غیبی بودم که انقلاب را راهنمایی می کرد. و آن دست غیب،دست امام زمان عصر(ع) است که در تمام مراحل همراه با انقلاب بود تا انقلاب اسلامی همه موانع را کنار بگذارد و به مسیر خود ادامه بدهدˈ.

وی با اشاره به انتخاب رهبر معظم انقلاب توسط خبرگان رهبری در پانزده خرداد گفت: انتخاب رهبر معظم انقلاب خود یک معجزه و هدیه الهی به ملت قدر شناس ایران اسلامی است.

به گفته وی، نقش رهبر معظم انقلاب در خارج کردن کشور از بحران ها و مقابله با تهدیدات دشمنان و همچنین تقویت بنیه‏های سیاسی نظام اسلامی از نکات بسیار برجسته و مهمی است که به سادگی نمی‏توان آن را تبیین کرد.

امام جمعه حسن آباد نقش رهبر انقلاب در پیشرفت های شگرف ملت ایران در طول 25 سال رهبری جامعه اسلامی را بسیار مهم برشمرد و افزود: همه پیشرفت های ملت ایران دراین مدت مرهون رهبری امام خامنه ای است و اگر رهبری های ایشان نبود ملت ایران به این عزت و عظمت نمی رسید.

صرفی پور در ادامه اظهار داشت: امروز که سال اقتصاد و فرهنگ است رهبرمعظم انقلاب دستور داده که همه در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ کشور کمک کنند و با ظرفیت های داخلی می توانیم به این پیشرفت ها دست پیدا کنیم و نیازی به خارج وکشورهای غربی نداریم.

وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته به روز سوم شعبان اشاره کرد و گفت: روز میلاد امام حسین (ع )را روز پاسدار نام گذاری و این اقدامی شایسته و ماندگار در تجلیل از خدمات ارزشمند برادران سپاهی است.

وی سپاه پاسداران شجره طیبه ای است که نهالش بدست امام امت آن شخصیت الهی غرس شده است.

نظرات (0)
Add Comment