انبار مواد شیمیایی در شورآباد به جهنم سوزانی تبدیل کرد

سخنگوی سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران گفت: گستردگی شعله های آتش در انبار مواد شیمیایی شور آباد به وسعت 10 هزار متر مربع تحت کنترل نیروهای آتش نشانی است.

ˈسید جلال ملکیˈ روز پنچشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی در محل آتش سوزی اظهار داشت: با اطلاع از این حادثه چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه هزمت (گروه تخصصی مبارزه با مواد شیمیایی) به محل حادثه اعزام و اقدام به اطفای حریق مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در ساعت اولیه 6 ایستگاه آتش نشانی، 11تانکر آب، 8 خودرو، 2 خودرو تنفسی و کلیه خودرو های آتش نشانی کهریزک، باقر شهر، شور آباد به همراه بالگرد جمعیت هلال احمر در محل حادثه حضور وتمام سعی و تلاش خود را برای مهار و خاموش کردن آتش به کار بستند.

ملکی با اعلام اینکه محل آتش سوزی در محدوده عملیاتی آتش نشانی شورآباد قرار داشت، گفت: هنگامی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند نیروهای آتش نشانی شورآباد مشغول عملیات بودند اما وسعت و گستردگی این آتش سوزی به حدی بود که آتش نشانان ایستگاهای دیگر به محض رسیدن به محل حادثه سریعا از ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران درخواست اعزام چندین ایستگاه کمکی کردند.

ملکی در مورد مشخصات محل آتش سوزی اظهار داشت: محل حادثه انباری به وسعت 10هزار متر مربع بود که در داخل آن چندین تن مواد شیمیایی مخصوص وجود داشت که در صورت سرایت آتش به این مخازن فاجعه ای بزرگ رخ می داد.

وی افزود: با توجه به گستردگی شعله های آتش و انفجارهای متعدد و پی در پی بشکه های مواد شیمیایی، محل حادثه به جهنم سوزانی تبدیل شده بود که در لحظات اول به نظر می رسید امکان مهار آن وجود ندارد.

وی با اشاره به تامین سریع نیروهای عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز از مناطق شور آباد، کهریزک، باقر شهر خاطرنشان کرد: آتش نشانان تهران خوشبختانه به رغم حجم و حرارت بسیار زیاد این آتش سوزی و در میان انفجار و پرتاب بشکه های تینر و مواد شیمیایی به هوا که به شدت جان آتش نشانان را تهدید می کرد، موفق شدند این آتش سوزی مهیب و کم سابقه را مهار و از گسترش آن انبار و کارخانه های مجاور جلوگیری کرده و آن را کاملا تحت کنترل درآورند.

هم اکنون منطقه آتس سوزی از سوی ماموران نیروی انتظامی تحت کنترل بوده و تمامی نیروهای کمکی اوژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند علت و میزان خسارت بعد از مهار آتس سوزی از طریق کارسناسان بررسی خواهد شد.

این آتش سوزی تاکنون هیچ خسارت جانی در بر نداشته است.

آتش سوزیشهرریشورآباد
نظرات (0)
Add Comment