محسن نوروزیان به مناسبت هفته مشاغل در حاشیه نمایشگاهی که در مدرسه ایثارگران حضرت خدیجه شهرری به همین مناسبت برگزار شده بود اظهار کرد: هفته اول اردیبهشت تحت عنوان هفته مشاغل نامگذاری شده که در انتخاب شغل مناسب برای دانش آموزان تاثیرگذاری خوبی را داشته باشد.
وی افزود: دانش آموزانی که در سال اول متوسطه باید انتخاب رشته کنند با دو معیارآشنایی با رشته های موجود در هنرستان ها و با آگاهی و شناخت از توانمندی و استعداد های خود بتوانند دست به انتخاب رشته ای بزنند که درآینده منجر به پیامد شغلی مناسب بر اساس نیاز جامعه شود.
معاونت پژوهش آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری عنوان کرد: از این رو در هفته اول اردیبهشت با توجه به نزدیک بودن امتحانات پایانی و نزدیک بودن انتخاب رشته برنامه های جامعی را برای آگاهی بخشی دانش آموزان و اولیاء آنها در نظر گرفتیم.
وی تصریح کرد: نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان در حال تحصیل در هنرستان ها تشکیل دادیم تا دانش آموزان سال اول نظری از این نمایشگاهها بازدید و تحقیق کرده و انوع شغل ها را بشناسند و در نهایت رشته ای را انتخاب کنند که به آن علاقه داشته و انگیزه ادامه کار در آن را دارند وو در نهایت به انتخاب مشاغل و مناصبی که مفید و موثر برای کشور انقلاب اسلامی ایران است بپردازند.
نوروزیان گفت: ضمن برپایی نمایشگاه بازدید و اردویی های یک روزه در هنرستان ها داریم که همه دانش آموزان اول متوسطه بر اساس یک برنامه مدون از هنرستان های ما بازدید می کنند و علت آن هم سیاست کلی وزارت خانه و نیاز جامعه ما است که به سمتی برویم که دانش آموزان ما ضمن اینکه درس می خوانند یک مهارت نیز یاد بگیرند
وی بیان کرد: امروز جهان از بحث سواد آموزی یک پله عبور کرده و جهان مهارتی شده است و ما برای اینکه عقب نمانیم هنرستان های خود را به گونه ای تجهیز می کنیم که به سمت وسوی مهارت آموزی سوق داده شوند و دانش آموزان ما درحالی که مهارت کسب کردند وارد جامعه شوند.
معاون پژوهش آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری افزود: از طرفی هنرستان های ما در مدارس مختلف حضور پیدا می کنند و درباره اهمیت و پیامد کسب مهارت تو ضحیاتی را می دهند و بروشور، تبلیغات و کتابچه هایی به عنوان کتابچه های معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تهیه شده که در بین دانش آموزان پخش می شود.
نوروزیان گفت: اولیا و دانش آموزان در جلسات مشورتی توسط مشاورین در زمینه رشته هایی که خوب است دانش آموز انتخاب کند توجیه شده و آگاهی های لازم را کسب می کنند و درنهایت خود دانش آموز و خانواده اش با مشورت یکدیگر انتخاب درست را انجام می دهند تا به دنبال آن دانش آموز در آینده انسانی مفید و موثر در کار وصنعت کشور شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز توصیه ما به خانواده ها این است که نباید در انتخاب رشته فرزندان خود دنبال چیزی باشند که صرفا اسم و رسم و مدرک دارد تا فرزندانشان مجبور نشوند پشت بازار کار به عنوان بیکار بمانند یا به کاری غیر مرتبط با رشته خود مشغول شده که به ضرر کشور است.