انجمن خوشنویسان ری تاثیر زیادی را بر پیکره هنر کشور گذاشته اند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: انجمن خوشنویسان ری تاثیرفراوانی را بر پیکره هنر کشور به جای گذاشته و استادان بزرگی را به جامعه خوشنویسی معرفی کرده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، ˈمهدی ابوالحسنیˈ در نهمین همایش هنرمندان خوشنویس این شهرستان در مهمانسرای فرهنگیان، هدف از برپایی این همایش را ارتقاء سطح معنوی هنرمندان و نگاه عمیق تر آنان به موضوعات آسمانی بیان داشت.

وی انجمن خوشنویسان شهرستان ری را از قدیمی ترین مراکز خوشنویسی ایران دانست و افزود: این ظرفیت در خوشنویسان شهرستان ری وجود دارد که پایه گذار بخش نوینی از خوشنویسی کشور شوند.

ابوالحسنی تاکید کرد: این همایش همه ساله در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور هنرمندان خوشنویس شهرستان ری و تنی چند از خوشنویسان سایر شهرستان های استان تهران برگزار می شود و در این آیین معنوی هنرمندان خوشنویس از همزمان از لحظه افطار به نگارش آیات، احادیث و اشعار مربوط به ماه رمضان می پردازند.

این گزارش حاکیست در پایان این مراسم ضمن برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان برگزیده، به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور ارایه شد.

در این همایش که همراه با برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی برخی هنرمندان بود ، بیش از 150 تن از خوشنویسان شهرستان ری و سایر شهرستان های استان تهران حضور داشتند و در خاتمه از 12 خوشنویس منتخب سال گذشته تجلیل شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment