انهدام باند جعل اسناد دولتي در پايتخت

راگانیوز- سرهنگ محرابي، صبح امروز ضمن اشاره به دستگيري چهار جاعل اسناد و اوراق شناسايي همچون گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد در محدوده شهرری، به تشريح جزييات پرونده اين متهمان پرداخت.

سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني پليس، ضمن اشاره به دستگيري چهار جاعل اسناد و اوراق شناسايي همچون گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد در محدوده شهرستان ري، به تشريح جزييات پرونده اين متهمان پرداخت.

اين مقام انتظامي در تشريح خبر فوق گفت:” از مدت ها پيش تيم هاي عملياتي اداره اتباع خارجه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، از فعاليت هاي مجرمانه يک باند جعل اسناد و اوراق هويتي در محدوده شهرستان ري با خبر شده و تحقيقات خود را پيرامون فعاليت ها و محل اختفاي اعضاي اين باند آغاز کردند تا اينکه اين اقدامات در هشتمين روز ارديبهشت ماه امسال نتيجه داد و ماموران موفق شدند محل اختفاي متهمان را که چهار نفر بودند شناسايي کنند.

سرهنگ محرابي عنوان داشت:” در تحقيقات بعدي مشخص شد که اين چهار متهم از اتباع افغاني هستند که با همدستي هم اقدام به جعل گذرنامه، رواديد و صدورگواهينامه مي کنند که با توجه به دستور مستقيم مقام قضايي دستگيري متهمان در دستور کار ماموران معاونت مهاجرت و گذرنامه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ قرار گرفت و ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل فعاليت متهمان در ميدان شهرري اعزام شدند.

وي افزود:” در اين عمليات که بسيار حساس و ضربتي انجام شده ماموران موفق شدند هر چهار متهم مذکور را هنگام تحويل گذرنامه هاي افاغنه و مبادله 600 هزار تومان وجه نقد بين جاعلين و متقاضي دريافت گذرنامه جعلي، بازداشت کرده و هر چهار نفر را براي تحقيقات به معاونت عمليات پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ محرابي بيان داشت:” هر چهار عضو اين باند جعل اسناد در تحقيقات انجام شده به جرايم خود اعتراف کرده و با اقرار به اينکه با همدستي هم اقدام به جعل اسناد و اوراق دولتي مي کنند، اعتراف کردند که يکي از اين افراد، اتباع خارجي را که ورود غير قانوني به کشور دارند را پيدا کرده و با دريافت مبالغ مختلف از آنها اقدام به فروش گذرنامه، اوراق هويتي و رواديد جعلي به آنها مي کنند.

گفتني است، در بازرسي از محل اختفا و فعاليت متهمان نيز چهار جلد گذرنامه افغاني با تمديد اقامت جعلي، يك فقره گواهينامه جعلي افغاني و يك جلد گواهينامه سفيد بدون درج مشخصات و همچنين چند بطري مشروبات الكلي كشف شد كه در اين راستا متهمان و پرونده تكميلي براي رسيدگي قضايي به دادسراي ناحيه 9 فرودگاه ارجاع شدند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment