انگیزه بالای سوریان در شروع اولین دور تمرینات/خاطره تلخ لاس‌وگاس را پاک می‌کنم

به گزارش راگانیوز به نقل از نود، ستاره سبک‌وزن دنیای کشتی که تاکنون شش مدال طلای جهانی و طلای المپیک لندن را در کارنامه خود دارد، نتوانست در رقابت‌های جهانی لاس‌وگاس با وجود آمادگی بالای بدنی ره به جایی ببرد و حتی از رسیدن به سهمیه رقابت‌های المپیک ریو نیز بازماند. سوریان در گفت‌وگو با سایت نود، درباره شروع تمریناتش گفت: «امیدوارم با شروع اردوها و بازگشت محمد بنا اتفاقات خوبی بیفتد؛ قطعا کار سختی خواهیم داشت چراکه سهمیه‌های المپیک کامل نشده است. من در درجه اول باید سهمیه وزنم را در مسابقات پیش رو بگیرم و پس از آن با یک برنامه‌ریزی دقیق خیز بلندی برای کسب مدال ریو بردارم.»

قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن درباره وضعیت اردو و آنچه که در این مدت بر کشتی فرنگی گذشت، گفت: «تمام نفراتی که حضور دارند برای بهترین نتیجه و موفقیت کشتی فرنگی تلاش می‌کنند. در ماه‌های گذشته کشتی فرنگی فراز و نشیب زیادی را پشت‌سر گذاشت و خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شد تصمیم به تغییرات در کادر فنی گرفته شد.»

سوریان درباره انتظار مردم از او و تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «انتظار مردم از کشتی فرنگی بالاست که به‌حق هم هست. امیدواریم بتوانیم افتخارات گذشته را تکرار کنیم و به‌عنوان یک سرباز باعث شادی دل مردم شویم.» حمید سوریان با اینکه پارسال تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته بود اما نتوانست در لاس‌وگاس درخشان ظاهر شود و با دو شکست پیاپی مقابل حریفان آذربایجانی و کره‌جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

بسیاری از کارشناسان دلیل این ناکامی را خوب کوچ‌نشدن سوریان توسط مربیان سابق تیم ملی می‌دانستند که نتوانستند در لحظات حساس او را به طرز صحیحی هدایت کنند. اما حالا با بازگشت محمد بنا که در ‌انگیزش و هدایت کشتی‌گیران تجربه و تبحر بالایی دارد، شرایط به کلی تغییر پیدا کرده است و کارشناسان انتظار دارند محمد بنا به اتفاق اعضای کادر فنی خود بتواند بازهم از این کشتی‌گیر شهرری، یک برنده محض بسازد.

حمید سوریان درباره شرایط کار با محمد بنا گفت: «به هر حال بنا سختگیری خاص خودش را دارد و با اردوهایی که برنامه‌ریزی کرده است، کار سختی خواهیم داشت اما شناخت خوبی از یکدیگر داریم و مشکلی نیست. کشتی‌گیران برای محمد بنا حاضرند جان‌شان را هم فدا کنند و روی تشک تمام انرژی خود را می‌گذارند. امیدوارم بتوانم از این تمرینات بیشترین بهره را ببرم و پس از دریافت سهمیه المپیک، در تابستان سال آینده در ریودوژانیرو باز هم دل مردم ایران را شاد کنم.» اما یکی از پیچیدگی‌های انتخاب نفر برتر این وزن، فرآیند رقابت‌های انتخابی است که تجربه ثابت کرده پرافتخارترین کشتی‌گیر و ورزشکار ایرانی، میل زیادی به حضور در این‌گونه پیکارها ندارد. سوریان در این باره نیز گفت: «من تابع قانون هستم و هرچه که شورای کشتی فرنگی آن را صلاح بداند، انجام می‌دهم. هیچ‌گاه دوست نداشتم حقی از کسی ضایع شود اما این قول را می‌دهم در صورت میدان دادن دوباره به من با کسب سهمیه المپیک، در ریو بهترین کشتی‌ها را بگیرم تا خاطره تلخ رقابت‌هایم در آمریکا فراموش شود.»

 

گفت و گو از پویان صفربیگلو

انگیزهاولینبالایتلختمریناتخاطرهدردورراسوریانشروعشهرریلاسوگاسمیکنمپاک
نظرات (0)
Add Comment