اهانت نشریه فرانسوی به نمایش گذاشتن هراس از پاسخگویی دین به نیاز بشر است

حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی ابراهیمیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در مصلای بزرگ ری اظهار داشت: جوامع بشری برای ادامه حیات خود در کنار امکانات مادی و پیشرفت تشنه معنویت است.

وی با اشاره به اینکه روح انسان بیش از هر چیزی به آرامش و امید نیازمند است، افزود: همه ارزش های الهی و بشری در رفتار و وجود مقدس همه انبیا الهی به ویژه نبی مکرم اسلام به تصویر کشیده شده است.

وی بابیان اینکه جسارت هفته نامه کاریکاتور فرانسوی «شارلی ابدو» از طرف تمام مسلمانان جهان بدون پاسخ نخواهد ماند، تاکید کرد: اندیشمندان و فرهیختگان امت اسلامی با مقالات علمی و نگارش رفتار و کلام پیامبر صلح و رحمت به نوبه خود پاسخ این نشریه فرانسوی را خواهند داد.

به گفته وی، جسارت این نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) نشانه فقدان منطق در جبهه استکباری است و این مسئله اوج بی عقلی و بی منطقی دشمنان امت اسلامی را در جهان به نمایش گذاشت.

خطیب موقت نماز جمعه شهرری با اشاره به اینکه برخی از دولتمردان غربی آزادی بیان را بهانه و دستاویزی برای رسیدن به اهداف شوم خود مطرح می کنند، افزود: مردم جهان با سیاست های نخ نما برخی از دولتمردان غربی آشنا هستند و اعتراض و بیان واقعیت های همچون کشتار وحشیانه مردم بی دفاع و مظلوم کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق و غزه در فلسطین اشغالی را مغایر با آزادی بیان می دانند.

ابراهیمی با بیان اینکه وجود نبی مکرم اسلام نماد عدل و پاکی در جهان آفرینش است، افزود: انبیا بزرگ الهی و در راس آنها حضرت محمد(ص) بذر آزادی و عدالت را در جهان هستی کاشتند.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر وجود نبی مکرم اسلام ، اهل بیت(ع) و پیروان راستین وی نبودند اکنون اثری از عدل و آزادی در جامعه بشری باقی نمی ماند.

وی در بخش دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم (ع ) گفت: حضرت عبدالعظیم (ع ) یک ولایت مدار و عاشق خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود.

وی عالم و محدث بودن را یکی از بارزترین شاخص های وجودی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع ) برشمرد و افزود: ایشان درمدت حضور خود در این شهر تلاش کرد تا ری را به عنوان قطب شیعه در ایران مطرح کند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment