اهداء عضو دو بیمارمرگ مغزی اهل ری جان 9 نفر را نجات داد

به گزارش راگانیوز از شهرری -دکتر رضا حسن یزدی  با بیان اینکه امروز در بیمارستان هفتم تیر اعضا بدن دو زن بیمارمرگ مغزی به نیازمند اهدا شد، اظهار داشت: یکی از این بیماران که بدلیل مسمومیت دارویی دچار مرگ مغزی شده بود با تلاش کادرپزشکی پس ازعمل جدا سازی کبد و قلب به بیمارستان امام خمینی (ره) ، کلیه راست به بیمارستان مدرس و کلیه چپ به بیمارستان سینا برای پیوند انتقال پیدا کرد.

یزدی با اشاره به اینکه خانم 21 ساله ای که به دلیل سکته دچار مرگ مغزی شده بود نیز پس از رضایت خانواده تیم پزشکی بررسی های لازمه را انجام دادند، افزود: تیم جراحی نیز کبد این اهدا کننده را به شیراز، قلب به بیمارستان مسیح دانشوری، کلیه راست به بیمارستان لبافی نژاد و کلیه چپ نیز به بیمارستان بقیه الله اعظم برای پیوند به بیماران نیازمند ارسال شد.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران،تصریح کرد: متاسفانه سالانه شاهد 25 هزار مرگ مغزی در کشور هستیم که از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها حدود دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند و در برخی از موارد نیز خانواده ها از این کار امتناع می کنند.

دکتر یزدی تاکید کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصین معتمد وزارت بهداشت و تایید توسط پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو نماد فداکار و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است، بیان داشت: آمار اهدای عضو توسط مردم مجاهد و فداکار کشور نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی کرده است.

وی گفت: با توجه به تجربه و پتانسیل بالای نیروهای بیمارستان هفتم تیر خوشبختانه تا کنون عمل های پیوند اعضا نیز رد پیوند نداشتیم.

دکتر یزدی درخصوص نسوج اظهارداشت: در تمامی پیوندهای اعضاء و اهدای عضو بیماران مغزی نسوج آنها که شامل پوست، استخوان و دیگر اعضای بدن می شود جهت استفاده بیماران نیازمند مورد استفاده قرار می گیرد و موردی از دست نخواهد رفت.

9اهدا عضواهداءاهدای زندگیاهلبیمارستان هفتم تیربیمارمرگجانداددوراریشهررشهرریعضومرگ مغزیمغزینجاتنفر
نظرات (0)
Add Comment