اوباما باید از جنگ غزه عبرت بگیرد

خطیب جمعه شهرری با تاکید بر اینکه موشک هایی با برد ۱۵۰ کیلومتر اسرائیل را به زانو در آورده است گفت:اوباما که دائما اعلام می کند گزینه جنگ علیه ایران روی میز است باید از جنگ غزه عبرت بگیرد.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی خطیب نماز جمعه شهرری در خطبه های اول نماز ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار کرد: دو امر تقوی و حسن خلق از مسائلی است که اگر انسانها آن را داشته و رعایت کنند به خاطر آن وارد بهشت می شود.

وی افزود: اقوامی که حسن خلق را رعایت می کنند همیشه زنده و ماندگار می شود و قومی که فاقد اخلاق باشد ازبین رفتنی است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه  اخلاق بر دو قسم است عنوان کرد: برخی محاسن اخلاق و برخی مکارم اخلاق است، محاسن اخلاق به سلسله خلقیاتی گفته می شود که خداوند در ذات همه انسانها قرارداده است.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره چیستی مکارم اخلاق اظهارکرد: مکارم اخلاق ذاتی انسان نیست با تمرین به دست می آید و باید از دیگران آموزش ببیند. در اخلاق کریمانه انسان باید به جنگ با نفس خود برود.

امام جمعه شهرری درخطبه دوم نماز با اشاره به نیمه شوال سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر(ص) در جنگ احد و سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهارکرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یک امامزاده مانند سایر امامزاده ها نیست بلکه او یک محدث، فقیه و عالم جلیل القدری است که احادیث نقل شده از ایشان به تایید امام معصوم رسیده است.

وی گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اینکه خود شخصیت بسیار بالا و والایی داشتند در زمان حیات خویش در کنار مرقد مطهر امامزاده حمزه (ع) که از فرزندان حضرت امام موسی کاظم (ع) و امام زاده طاهر بن سجاد (ع) زندگی کرده و بسیار به زیارت این دو بزرگوار می رفتند تا مقام شامخ آنها را آشکار کنند.

وی با اشاره به اینکه مساله غزه هنوز در راس مسائل جهان اسلام است اظهار کرد: جنگ 30 روزه غزه کتاب عبرت آموز بود، ملتی بدون هیچ نوع امکانات و با دادن نزدیک به 2000 شهید که بیشترین آنها زن و کودک بودند توانستند در مقابل رژیم تابن دندان مسلح مقاومت و ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: اوباما که دائما اعلام می کند گزینه جنگ علیه ایران روی میز است باید از جنگ غزه عبرت بگیرد وقتی موشک هایی با برد 150 کیلومتر اینگونه اسرائیل را به زانو در می آورد اگر موشک های 1500 کیلو متری ایران به اسرائیل اثابت کند چه می شود.

حجت الاسلام شاهچراغی عنوان کرد: در هفته گذشته گروه تکفیری داعش که از سنی های افراطی و وحشی تر از اسرائیل می باشند در شهر نینوا بسیاری از جوانها را کشته و 50 دختر را به اسارت گرفته و در بازار به بردگی می فروشند.

وی بیان کرد: هفته گذشته گروهی افراطی شیعه که از آمریکا و اسرائیل پول گرفته و شبکه هایی به نام فدک، سلام و امام حسین به راه انداخته بودند تا میان شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند توسط سربازان گمنام امام زمان (ع) دستگیر شدند.

امام جمعه شهرری افزود: از جمله کارهای این گروه افراطی ایجاد هراس نسبت به شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران تلاش کنند تا اطلاعات مردم را با مستندات بالا برده و از پخش شایعات پرهیز کنند.

ازاوبامابایدبگیردجنگشهرریعبرتغزه
نظرات (0)
Add Comment