اولین شبکه اجتماعی مجازی کاربر محور در شهرستان ری راه‌اندازی شد

به گزارش راگانیوز، مدیر این شبکه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت :شبکه‌های اجتماعی اینترنتی عموماً سرویس‌های مبتنی بر وب هستند. سرویس آنلاین، پلتفرم یا سایتی محسوب می‌شوند که مردم در آن‌ها می‌توانند، نظرات، علاقه‌مندی‌ها و در یک‌کلام محتوا ایجاد و با دوستان و سایرین به اشتراک بگذارند.

اشرفی پور با اشاره به فلسفه وجودی شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این شبکه‌ها  تشکیل و پیوند گروه‌های اجتماعی بر محور مشترکات اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت نیز باانگیزه سازمان‌دهی کردن گروه‌های اجتماعی مجازی با تکیه‌بر اشتراکات مختلف شکل می‌گیرند. پیدا است که اعضای این اجتماعات مجازی با پیوندهایی که با یکدیگر دارند، درمجموع به دنبال تحصیل یک هدف مشترک در دنیای واقعی که غالباً هدفی سیاسی، اجتماعی یا فرهنگی است، هستند.

وی با تأکید بر نیازمند بودن جامعه به وجود چنین امکاناتی اظهار داشت : طی دهه گذشته درحالی‌که هنوز هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که روزی جنبه اجتماعی اینترنت به‌صورت کاربرد اصلی آن درآید، شبکه‌های اجتماعی اینترنتی پای به عرصه وجود گذاشتند و این موضوع در بین کاربران اینترنتی چنان مورد استقبال قرار گرفت که به جرأت می‌توان گفت یکی از تأثیرگذارترین سرویس‌های ارائه‌شده در اینترنت و وب که در سال‌های اخیر تحول شگرفی در نظام اجتماعی کشورهای مختلف جهان به  وجود آورده، شبکه‌های اجتماعی اینترنتی بوده است.

در کنار بازخورد مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی  می‌توان به  پدیدار شدن خرد جمعی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های مثبت واصلی این شبکه‌ها اشاره کرد ، نيروي تفکر و ذهن کاربران شبکه اجتماعی، به مدد تعاملات اجتماعي اينترنتي و بهره‌گیری از ابزارهاي اينترنتي با يکديگر ترکيب و همراه می‌شوند و نيرويي عظيم باقدرت پردازشي بالا پديد می‌آورند

این کارشناس فرهنگی گفت : شبکه‌های اجتماعی مجازی  بومی و محله‌ای در سطح کشور به‌ندرت  وجود دارد و با توجه به نزدیکی فرهنگ و جایگاه اجتماعی اعضای  آن راه‌اندازی این شبکه‌ها نقش بسيار مثبت و تأثیربالایی دارد.

وی اظهار داشت :با مشورت جمعی از دوستان و فعالان وب تصمیم گرفتیم محیط فرهنگی سالم و مدیریت‌شده  با راه‌اندازی این شبکه  ایجاد کنیم تا شهروندان جنوب تهران در صورت تمایل از  سایر شبکه‌های اجتماعی  خارجی و حتی  بعضاً داخلی به این شبکه مهاجرت کرده  و در کنار هم‌محله‌ای‌های خود در محیطی سالم به انتشار افکار و عقاید خود بپردازند .

ایشان در پایان با اشاره به مزیت استفاده از این شبکه گفت : این شبکه با در نظر گرفتن گروه‌های سنی مختلف ،جنسیت و سلایق گوناگون و نیاز کاربران   بانام “ری فروم  “برای شهروندان راه‌اندازی شده است و از مزیت‌های آن ، یکپارچه‌سازی امکانات پايگاه‌هاي مختلف است. امکاناتی از قبیل ایجاد صفحات و پروفایل‌های شخصی، ساخت وبلاگ‌ها، جستجوی اینترنتی، اطلاع از اخبار و رویدادها و شرکت در فضاهای گفتگو (چت روم‌ها و فروم‌ها) و فضا برای آپلود فایل‌ها که تا پیش‌ازاین کاربران برای استفاده از هرکدام از آن‌ها باید عضو سایتی می‌شدند ، اکنون از طریق تنها یک عضویت ساده، امکان‌پذیر است و امیدواریم با استقبال شهروندان محیط علمی، فرهنگی  مناسبی  ایجاد گردد

لازم به ذکر است این شبکه همزمان با عید سعید فطر در آدرس http://reyforum.ir  رونمایی شد .

 

 

اجتماعیاولیندرراهاندازیریشبکهشدشهرریشهرستانمجازیمحورکاربر
نظرات (0)
Add Comment