اولین نشست اتاق فکر کشاورزی شهرستان ری برگزار شد

 

به گزارش راگانیوز به نقل از  ایرنا، در این نشست که روز چهارشنبه در سالن همایش های اداره جهاد و کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، رییس این اداره گفت: تاکنون 52.5 هکتار از اراضی سبزی کاری و صیفی جات را با دستور مقام قضایی و بعلت استفاده از آبهای ناسالم شخم زده و تخریب کرده ایم اما این مشکل باید به صورت اساسی حل شود.
داریوش جوادی با بیان اینکه شهرستان ری علاوه بر کمبود آب سالم و بهداشتی برای کشاورزی مشکل ورود فاضلاب تهران به مناطق تحت کشت این شهرستان را نیز دارد افزود: مشکل تامین آب کشاورزی و همچنین آب آلوده از مهمترین مشکلات کشاورزان شهرستان ری است.
وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر کشاورزی برای حل مشکلات کشاورزان شهرستان ری گفت: این اتاق فکر، با هدف طرح و بررسی و تصمیم گیری پیرامون مشکلات و مسائل کشاورزی این شهرستان تشکیل شده است و باید ایده های نو و فکرهای اساسی از آن خارج شود.
جوادی تشکیل کمیته های فرعی از جمله کمیته آب و کشاورزی، کمیته دام، طیور و آبزیان و کمیته صنایع تبدیلی و تکمیلی را از مهمترین کمیته های این اتاق ذکر کرد و افزود: جلسات این کمیته ها برای بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکار باید منظم و با حضور همه اعضا برگزار شود.
به گفته وی، اتاق فکر نباید جنبه تشریفاتی و اداری پیدا کرده و برپایه حضور موثر بخش خصوصی و با حضور مدیران بخش خصوصی، کشاورزان و متخصصان عرصه کشاورزی و دامپروری مسائل را دنبال و حل کند.
در ابتدای این نشست جمعی از کشاورزان و دامپروران مشکلات بخش های مرتبط و راهکارهای حل آن را بیان کردند.
ضرورت خودکفایی در تولیدات کشاورزی مخصوصا محصولات استراتژیک از جمله گندم و جو، تاکید بر وابستگی استقلال سیاسی به استقلال اقتصادی بر محور کشاورزی و ضرورت حضور کارشناسان کشاورزی و دامپروری در جلسات اتاق فکر، از مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.
مکانیزه کردن کشاورزی و اصلاح نحوه آبیاری و الگوی کشت، تاکید بر ضرورت حضور مسوولان و کارشناسان ادارات، نهادها و بخش های مرتبط با کشاورزی و دامپروری برای حل سریعتر مشکلات و ایجاد تصفیه خانه برای تامین آب سالم از دیگر مسائلی بود که در این نشست از سوی فعالان کشاورزی و دامپروری عنوان شد.

اتاقاولینبرگزارریشدشهرریشهرستانفکرنشستکشاورزی
نظرات (0)
Add Comment