ایام نوروز مراقب بیماری های واگیردار مانند بروسلوز و سالک باشید

راگانیوز – کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت شهرستان ری هشدار داد: هموطنان در ایام نوروز مراقب بیماری های واگیرداری چون بروسلوز و سالک باشند.

فاطمه اقدسی گفت: با توجه به انجام سفرهای نوروزی و استقرار هموطنان در فضاهای باز، توصیه می شود در اینگونه مواقع از محافظ و پوشش های لازم به منظور پیشگیری از گزش حشرات استفاده کنند.

وی استفاده از دورکننده های حشرات، لباس های پوشیده و پشه بند را یک راهکار ساده و مناسب برای پیشگیری از بیماری های منتقله از طریق نیش حشرات مانند سالک عنوان کرد.

این کارشناس شبکه بهداشت ری توجه به مواد خوراکی مصرفی در ایام مسافرت را یکی دیگر از نکات مهم حفظ سلامت هموطنان دانست و گفت: دقت لازم در مصرف اغذیه های مصرفی در این مدت در طول مسیر مسافرت موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری ها می شود.

اقدسی در مورد مصرف مواد لبنی، به مسافران نوروزی هشدار داد و گفت: چون بروسلوز یا تب مالت از طریق مواد لبنی غیربهداشتی منتقل می شود، لذا رعایت اصول بهداشتی در مصرف شیر و فرآورده هایی که به صورت فله عرضه می شود ضروری و بهتر است از محصولات بسته بندی با مارک معتبر و دارای پروانه بهداشتی استفاده شود.

خودکارشهرریپیشنویس
نظرات (0)
Add Comment