ایجاد ظرفیت های همکاری با کشور فنلاند در زمینه های محیط زیست،پزشکی و تصفیه آبهای آلوده

  به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ری “هدایت الله جمالی پور” معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در دیدار با “هری کمراینن” سفیر کشور فنلاند که در ساختمان فرمانداری برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور وی در شهرستان ری و بازدید از شهرک صنعتی شهر حسن آباد اظهار داشت: کشور فنلاند با توجه به اینکه از قدمت و سبقه تاریخی بلند مدتی در زمینه حفظ محیط زیست برخوردار است، می تواند همکاری های مناسبی را با ایران برقرار نماید.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات خوبی که کشور فنلاند در سالم سازی و تصفیه آبهای آلوده انجام داده است افزود: با توجه به اینکه شهرستان ری دارای 1 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب آلوده و نامتعارف می باشد، این کشور در این زمینه نیز همکاری های مطلوبی می تواند با ایران ایجاد نماید.

جمالی پور افزود: در حوزه های کاغذ سازی ، صنایع الکترونیک ، مدیکال و پزشکی و سایر صنایع نیز امیدواریم همکاری های خوبی بین دوکشور شکل بگیرد.

  وی با اشاره به قدمت و سبقه تاریخی بیش از 7 هزار سال این شهرستان در موضوعات مذهبی، علمی و فرهنگی گفت: با توجه به اینکه شهرستان ری دارای ظرفیت های بالای توریستی می باشد در این زمینه نیز می توان فعالیت و همکاری های مطلوبی را ارائه کرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ایران را کشوری تاثیر گذار در مناسبات بین المللی به خصوص در حوزه تولید و صنعت برشمرد و اظهار داشت: امیدوارم بعد از توافقات هسته ای در معادلات اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اروپا به ویژه کشور فنلاند که در بخش فن آوری صاحب نظر می باشد همکاری های جدیدی را آغاز نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان گفت: امیدوارم این سفر مقدمه ای باشد برای تعاملات اقتصادی فی مابین فنلاند و ایران خصوصا در شهرستان ری تا صاحبان صنایع از قابلیت های موجود در شهرستان به شکلی مطلوب و سازنده در راستای اشتغال زایی و افزایش پتانسیل های علمی و فن آوری نوین در حوزه صنعت و معدن و همچنین معرفی شهرستان تاریخی ری به جهان استفاده نمایند.

آبهایآلودهایجادباتصفیهدرزمینهزیستپزشکیشهرریظرفیتفنلاندمحیطهایهمکاریوکشور
نظرات (0)
Add Comment