بازدید بیش از یک‌میلیون گردشگر از منطقه 20 تهران در ایام نوروز

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی تعداد گردشگران شهرری 10 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار داشت: با توجه به بقاع متبرکه و مراکز تاریخی و مذهبی در این منطقه و اطلاع‌رسانی از طریق ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و محل‌های اسکان موقت، در ایام نوروز یک‌میلیون و 245 هزار گردشگر از این منطقه بازدید کردند.

وی با اشاره به قدمت و جایگاه تاریخی این منطقه گفت: به‌ منظور معرفی بیش از پیش آثار تاریخی و مذهبی شهرری، 150 تور رایگان ری گردی برای مسافران، زائران، گردشگران و شهروندان تدارک دیده شد و بیش از 5 هزار و 800 نفر از افراد علاقمند از این تورها بهره‌مند شدند.

شهردار منطقه 20 افزود: در همین راستا 95 تور گردشگری ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اجرا شد.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشی سلمان فارسی و مدارس برای اسکان موقت مهمانان و مسافران نوروزی، با امکانات کامل رفاهی و خدماتی پذیرای گردشگران بود، عنوان کرد: بیش از 4 هزار و 900 نفر زائر و گردشگر از مجموعه امکانات محل اسکان نوروزی استفاده کردند.

صفوی با اشاره به اینکه اماکن اسکان در نزدیکی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در نظر گرفته شد تا مسافران به سهولت به این مکان شریف دسترسی یابند، افزود: علاوه بر ارائه خدمات مختلف به مسافران از جمله کارواش، خیاطی و …، ایستگاه تربیت‌بدنی، نمایشگاه همدلی و کتابخانه نیز در محل اسکان دایر بود و هر روزه فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ورزش های بومی و محلی ویژه مسافران انجام می‌شد.

وی به استقرار 6 غرفه گردشگری و اطلاع‌رسانی در میادین و نقاط پرتردد منطقه 20 اشاره کرد و گفت: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی در میادین نماز،حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، هادی ساعی، ضلع شرق و جنوب حرم و فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شد و و ضمن توزیع حدود 5 هزار بسته تهران گردی، بروشورهای آموزشی سلامت محور و راهنمایی مسیر، بیش از 64 هزار گردشگر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به تمهیدات ویژه مدیریت شهری در زمان تحویل سال نو به زائران حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) یادآور شد: ایجاد طرح‌های آبشار گل و آبنمای صخره‌ای در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) و کاشت 200 هزار گل لاله رنگین و 30 هزار شب بو در معابر، بوستان‌ها و میادین، برای طراوت فضای عمومی شهر انجام شد.

بازدیدشهررینوروزگردشگر
نظرات (0)
Add Comment