باید شخصیت حضرت زینب (س) در سطح بین‌الملل معرفی شود

راگانیوز: معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: ما باید شخصیت حضرت زینب (س) را در سطح بین المللی به همه بانوان دنیا که خواهان سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت هستند معرفی کنیم.
عباس سلیمی  اظهار کرد: حضرت زینب (س) شیر زن دشت کربلا و نام آور عاشورا دختر قهرمان حضرت امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) یکی از زنان بی بدیل تاریخ است.

وی افزود: صحبت درباره ویژگی‌های این بانوی بزرگوار متعدد و فراوان بوده که یکی از شاخصه ها و ویژگیهای برجسته حضرت زینب (س) حسب و نسب شریف و پاک ایشان است که تعلق به خاندان عصمت و طهارت دارد خاندانی که آیه مبارکه تطهیر ” انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا ” در شان آنها نازل شده است.

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) عنوان کرد: از مواردی که درباره حضرت زینب (س) حائز اهمیت بوده این است که نامگذاری ایشان به صورت مستقیم توسط خداوند متعال انجام گرفته که این نشان دهنده مقام بسیار بالا و شایسته حضرت زینب (س) است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) از عمه خود حضرت زینب (س) به عنوان عالمه غیر متعلمه یاد می کنند یعنی کسی که بدون تعلیم دیدن عالم شده است، ایشان در زمینه تفسیر قرآن کریم و موارد دیگر یک بانوی فرزانه و فاضله بودند که برای زنان هم عصر خود کرسی درس داشتند.

سلیمی افزود: حضرت زینب (س) خردمندی منحصر به فردی داشتند به گونه ای که او را عقیله بنی هاشم می نامیدند یعنی فردی که صاحب عقل، خرد و ذکاوت فراوان است.

وی گفت: از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) به صبر و استقامت بی مثال ایشان می توان اشاره کرد که در مقابله با مشکلات و مصائب کربلا که سبب شد او را ام المصائب بنامند نه تنها روحیه خود را ازدست نداد بلکه در ملاقات دشمنان اسلام در مجلس منحوس یزید در قبال سوال او که دنیا واین سفر را چگونه ارزیابی می کنی این بانوی بزرگوار عبارت تاریخی و ” ما رایت الا جمیلا ”  “جز زیبایی چیزی ندیدم “را قرائت کرده که نشان از روحیه تو حید و توکل بسیار بالای حضرت زینب (س) دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بیان کرد: از ویژگیهای دیگر حضرت زینب (س) شجاعت ایشان است که دوش به دوش مردان و در کنار برادر عزیز خود امام حسین (ع) در کربلا حضور پیدا کردند و این شجاعت در مجلس یزید به جایی رسید که با خطبه ای غرا و کوبنده یزید را سرکوب و رسوا کرد.

وی گفت: امروز بقایای تشییع و دین مبین اسلام از رهگذر مجاهدت و فداکاری های این بانوی بزرگواربه دست ما رسیده است بر اساس مستندات تاریخی در واقعه کربلا بر اثر مصائب فراوانی که به ایشان تحمیل  شد هنگام ورود به مدینه همسرش عبدالله نمی تواند او را بشناسد و این درحالی است که حضرت در مقابل هیچ کدام از این مشکلات سر تعظیم فرود نیاورد.

عباس سلیمی اظهار کرد: همه عظمت ها و و ارزش هایی که حضرت زینب (س) آفرید در سایه سار سنگر عفاف وحجاب صورت گرفت ایشان با حفظ ارزشهای اسلامی و اجزای دستورات الهی که یکی ازموارد آن حفظ عفاف و حجاب است به همه زنان عالم به خصوص دختران و زنان کشور اسلامی ما درس داده و حجت را تمام کرده است.

وی عنوان کرد: در سالروز ولادت حضرت زینب (س) که به عنوان روز پرستار نامگذاری شده امیدواریم که پرستاران کشور اعم از زن و مرد و همه اقشار جامعه سیره این بانوی بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار داده و با کلیه مظاهر بی عفتی و بی حجابی و ابتذال و ناهنجاریهای اخلاقی مبارزه ومقابله کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خاطرنشان کرد: ما باید شخصیت حضرت زینب (س) را در سطح  بین المللی به همه بانوان دنیا که خواهان سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت هستند معرفی کنیم.

بایدبینالمللحضرتدرزینبسسطحشخصیتشهرریشودمعرفی
نظرات (0)
Add Comment