با حضور اهالی هنردفتر کانون هنرمندان ری افتتاح شد

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مهدی ابوالحسنی در مراسم آغاز به‌کار کانون هنرمندان شهرستان ری اظهار داشت: این کانون می‌تواند در ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های مختلف هنری، توجه به اقتصاد هنر و ساماندهی هنرمندان در رشته‌های مختلف گام‌های مفیدی بردارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزود: کانون هنرمندان می‌تواند برای رفع مشکلات هنرمندان و ایجاد تسهیلات اعم از تشکیل صندوق‌های اعتباری، تعاونی مسکن، بیمه، وام‌های خود‌اشتغالی و عضویت در صندوق هنرمندان گام‌های مفیدی بردارد.

وی گفت: این کانون متعلق به هنرمندان است و توسط خودشان اداره خواهد شد و پس از تثبیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون، هنرمندان می‌توانند هیئت مدیره‌ای را به سلیقه خود انتخاب کنند.

ابوالحسنی یادآور شد: هنرمندان با تولید آثار فاخر، ذائقه مخاطب را بالا برده و از ارائه آثار سطحی و کلیشه‌ای خودداری کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزود: اگر یک اثر هنری فاخر برای عموم تولید شود، مطمئناً سطح سلیقه مخاطب نیز ارتقاء پیدا کرده و توقع او برای دیدن اثر هنری بالا می‌رود که اگر این اتفاق بیفتد، رسالت اصلی هنرمند محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه هنر خوب، مخاطب خوب نیز می‌خواهد افزود: هنرمندان برای مخاطب خود سلیقه‌سازی کنند و از ابزار هنر برای اندیشه و مفاهیمی که بدان معتقدیم، استفاده مطلوب ببرند.

ابوالحسنی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد هنر یادآور شد: هنرمندان با حضور در این کانون و ایجاد نمایشگاه‌های تخصصی در تهران و شهرستان‌ها، می‌توانند آثار خود را در معرض نمایش و فروش قرار دهند.

گفتنی است، کانون هنرمندان شهرستان ری متشکل از روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تشکیل شده و قرار است کار ساماندهی امور هنرمندان و برنامه‌های هنری شهرستان را برعهده بگیرد.

براساس آرای هیئت مدیره، «علیرضا قدیری» به‌عنوان مسئول کانون هنرمندان شهرستان ری انتخاب و احکام هیئت مدیره نیز در این مراسم اعطا شد.

 

افتتاحاهالیباحضورریشدشهرریهنردفترهنرمندانکانون
نظرات (0)
Add Comment