بخش های پزشکی هسته ای و رادیوتراپی دو بیمارستان جنوب تهران افتتاح شد

بخش پزشکی هسته ای بیمارستان فیروز آبادی و همچنین رادیوتراپی و انکولوژی بیمارستان شهدای هفتم تیر در جنوب تهران با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، در این آئین افتتاحیه که روز شنبه با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و همچنین جمعی از مسوولین بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر، همراه بود، ابتدا بخش پزشکی هسته ای بیمارستان فیروزآبادی شهرری به منظور اسکن قلب بیمار با هدف شناسایی اختلالات خون رسانی به اندام و همچنین نحوه عملکرد غده تیروئید بیمار با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

همچنین در ادامه این آئین، بخش رایوتراپی و آنکولوژی بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرستان ری به منظور درمان دقیق تومورهای سطحی، عمقی و پرتودرمانی در نواحی مختلف بدن با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و همچنین بخش جدید icu این بیمارستان با 9 تخت شامل هشت تخت معمولی و یک تخت ایزوله به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر در جنوب تهران، تجهیز تخصصی بیمارستان های فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر در جنوب تهران را در ارتقاء کیفی ارائه خدمات مناسب تر به مردم بسیار با اهمیت دانست.

سید جواد جامی میر اسماعیلی با اشاره به افتتاح تخت های آی سی یو جدید در بیمارستان شهدای هفتم تیر، اضافه شدن تخت های ویژه در یک مرکز درمانی دولتی را اقدامی بسیار با ارزش دانست و گفت: بیماری که در یک بیمارستان خصوصی حداقل دو میلیون تومان برای یک شب پرداخت می کند، در صورت دارا بودن دفترچه بیمه پس از پذیرش در یک بیمارستان دولتی طبق طرح جدید نظام سلامت تنها 10 درصد هزینه بیمارستان را پرداخت می کند.

وی گفت: هم اکنون تعداد 48 تخت فعال ICU در بیمارستان هفت تیر وجود دارد که با احتساب 9 تخت جدید و همچنین پنج تخت CCU، این بیمارستان در مجموع از 63 تخت ویژه برخوردار است.

جامی میراسماعیلی اظهار داشت: افتتاح بخش های تخصصی و فوق تخصصی در مراکز درمانی جنوب پایتخت به منظور خدمات رسانی به قشر ضعیف جامعه بسیار مفید و ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز، با اشاره به کمبود کادر تخصصی در حوزه های پزشکی و پرستاری مراکز درمانی جنوب پایتخت و با بیان اینکه؛ تعدادی از مراکز درمانی دولتی شهر تهران با انباشت نیروی تخصصی مواجه هستند، گفت: هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی ایران با استفاده از ابزارهای مدیریتی از جمله سیاست های تشویقی و حمایتی می تواند نیروی انسانی مازاد در اینگونه مراکز درمانی را جذب مناطق کمتر برخوردار از جمله مراکز درمانی جنوب تهران کند.

هدایت الله جمالی پور بحث بهداشت و درمان را یکی از اولویت های کاری سفرهای منطقه ای دولت تدبیر و امید دانست، با اشاره به جمعیت حدود 3 و نیم میلیون نفری جنوب پایتخت، به احتمال سفر رییس جمهوری به شهرستان ری اشاره کرد و گفت: اقدامات مربوط به احداث یک بیمارستان مجهز تخصصی تامین اجتماعی مانند بیمارستان میلاد در منطقه جنوب پایتخت از سوی فرمانداری ری به طور ویژه در حال پیگیری است.

وی همچنین از رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران خواست یک طرح جامع به منظور شتاب بخشی احداث یک بیمارستان مجهز و تخصصی تامین اجتماعی در جنوب پایتخت را با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری نماید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین گفت: رسیدگی و تجهیز هرچه مناسب تر بیمارستان هفت تیر شهرری منجر به خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان جنوب استان تهران خواهد شد.

افتتاحایبخشبیمارستانتهرانجنوبدورادیوتراپیشدشهرریهایهستهوپزشکی
نظرات (0)
Add Comment