برای جلوگیری از فساد باید به امر بازرسی و نظارت بیشتر بها داد

به گزارش راگانیوز ، ˈ سید مهدی محمدی ˈ روز یکشنبه درچهارمین همایش بازرسین فرمانداری شهرستانهای استان تهران اظهار داشت: در قرآن مجید 29 بار و در نهج البلاغه 43 بار بر بحث بازرسی تاکید و از این رو جایگاه بازرسی و نظارت در جامعه را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر رفتار سازمانی و اجتماعی بر حول محور قانون انجام می شود، افزود: نظارت بر کمیت و کیفت فعالیت افراد شاغل دردستگاهها ضروری است ولی متاسفانه اداره بازرسی بنا به دلایلی نامعلوم در دوران هشت سال دولت های نهم و دهم تعطیل شد.

محمدی با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم و قانون مداری در مدت یکسال گذشته با تمهیدات و تغییر و تحولات انجام شده از سوی استانداری تهران و حضور مسوولان دلسوز ، اداره بازرسی استان به جایگاهی اصلی خود رسید، تصریح کرد: یکی از منابع مورد لزوم مدیریت هر دستگاه بازرسی و نظارت است و این اداره وظیفه دارد برای بهسازی روش ها ضمن برگزاری دوره های آموزشی، کارکنان دستگاهها را از درست و قانونی عملکردن، آسیب ها و لغزش های احتمالی مطلع سازد تا ضرری متوجه نظام اسلامی و دولت خدمت گذار نشود.

معاون فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در این همایش ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه عدالت و برابری پایه گذاری شده و برای حفظ این دستاورد جایگاه بازرسی بسیار با اهمیت می باشد.

«سعید بیات» با بیان اینکه یکی از ضعف های واحد نظارت برخورد با فساد است، اظهارداشت: وقوع فساد در جامعه مربوط به اشخاص و به دنبال پیروی کردن از هوای نفس می باشد و از این رو نمی توان هرگونه آسیبی را به نظام اسلامی ربط داد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون های پاک بیش از 300 هزار شهید است، افزود: وظیفه دستگاههای نظارتی و هرشخصی در این برهه حساس در خدمت رسانی به مردم و نظام اسلامی و کوتاهی در این راه در حقیقت به ارزش های والای انقلاب، امام راحل و رهبری، آسیب رساندن است.

ازامربازرسیبایدبرایبهبهابیشترجلوگیریدادشهرریفسادنظارتو
نظرات (0)
Add Comment