برنامه آموزش آمادگی خانواده‌ها در مقابل با بلایای طبیعی در شهرستان ری اجرا می‌شود

دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه شهرری از آغاز اجرای برنامه dart در مراکز بهداشتی درمانی خبر داد. این برنامه آموزش خانواده‌ها در خصوص نحوه مقابله در هنگام بروز بلایا است که باهدف توانمند کردن مردم انجام می‌شود.

تاجیک در این مورد گفت: با توجه به آمار تلفات در هنگام بروز بلایا و حوادث طبیعی مشخص‌شده که آشنایی افراد می‌تواند از بسیاری از مشکلات و خسارات بکاهد و آمار مرگ‌ومیر کم شود به همین دلیل این برنامه طراحی‌شده است.

وی در مورد نحوه اجرای برنامه در شهرستان ری گفت: آموزش‌های لازم به کارشناسان بحران در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی انجام‌شده و طبق برنامه آن‌ها موظف‌اند در هر هفته دو خانواده تحت پوشش را آموزش دهند.

دکتر تاجیک افزود: آموزش‌ها در مورد ایمن کردن خانه، شناسایی نقاط امن در هنگام بروز زلزله، نحوه مراقبت از خود و خانواده در هنگام بروز حوادث مختلف و آشنایی با نحوه اطفاء حریق و کمک‌های اولیه انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری در پایان گفت: امروزه شاهد هستیم که بسیاری از کشورهای جهان با همین آموزش‌ها توانسته‌اند از میزان خسارات و تلفات حوادث و بلایای طبیعی بکاهند و امیدواریم چنین برنامه‌هایی نیز در کشور ما به‌خوبی اجرا شود تا با افزایش آگاهی عمومی بتوانیم در برابر حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

آمادگیآموزشاجرابابرنامهبلایایخانوادههادرریشهرریشهرستانطبیعیمقابلمیشود
نظرات (0)
Add Comment