برنامه های هفته هلال احمر شهرستان ری اعلام شد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری گفت: هفته هلال احمر از روز پنجشنبه فردا هیجدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان آغاز و این جمعیت در این هفته برنامه های مختلفی را در دست اجرا دارد.

ˈعلیرضا اکبریˈ گفت: افتتاح مرکز بحران در شهرستان ( EOC )، تشکیل جلسه کارگروه تخصصی امداد ونجات ، آموزش همگانی در سطح شهرستان، برگزاری دورهای تخصصی امدادی جهت امدادگران، بازدید داوطلبان از سرای سالمندان، فراخوان عضویت عمومی از جمله برنامه های این هفته است.

اکبری همچنین برپایی کاروان سلامت در سطح روستاها با مشارکت خانه های داوطلب روستایی، انجام تست قند خون، فشار خون بطور رایگان و عیادت از بیماران بیمارستان های فیروزآبادی، هفتم تیر و شرکت اعضای داوطلب جوانان و امدادگران در نماز جمعه، تجدید میثاق با امام راحل، دیدار با فرماندار و امام جمعه های شهرستان ری از برنامه های هفته هلال احمر برشمرد.

وی همچنین رونمایی از یادمان شهدای امدادگر استان تهران، سرداران شهید و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، غباروبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های هفته هلال احمر ذکرکرد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ری ارایه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی، ارایه کمک های اولیه در حوادث غیرمترقبه را از مهمترین وظایف جمعیت هلال احمراعلام کرد و گفت: این جمعیت همواره با تربیت امدادگران جوان و با آموزش افراد متخصص و دلسوز در جهت دفاع از ارزشهای انسانی و رشد فرهنگی افراد جامعه تلاش می کند تا آنان را در مقابل رخدادها مصونیت بخشیده و زمینه پیشگیری از وقایع احتمالی را بیش از پیش فراهم آورد.

هشتم می برابر با هیجدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی ˈهلال احمر ˈ است که در ایران از تاریخ هیجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment