برگزاری راهپیمایی کودکان مبتلا به اوتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک

به گزارش راگانیوز  ، 14 فروردین‌ماه به نام روز جهانی اوتیسم نامگذاری شده است.

کودکان مبتلا به اوتیسم آسایشگاه خیریه کهریزک به همین مناسبت بعدازظهر امروز با هماهنگی مدیر مرکز جامع توانبخشی این مجموعه راهپیمایی نمادینی را انجام دادند تا با این اقدام ضمن یادآوری این روز آن را گرامی بدارند.

در این راهپیمایی کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم با در دست داشتن پلاکارد به کلینیک شبانه‌روزی حکیم‌زاده، اتاق‌های اداری، بخش‌های نگهداری شبانه‌روزی سالمندان و مراقبت روزانه سالمندان رفتند تا با این اقدام نام این اختلال، مشکلات و راهکارهای آن را به کارکنان، مددجویان و همچنین مراجعان یادآور شوند.

کاردرمانی جسمی ذهنی و گفتار درمانی از جمله خدماتی است که تیم توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک به کودکان اوتیسم ارائه می‌دهد.

به گزارش فارس، اوتیسم (Autism) که در فارسی به معنی «درخودماندگی» نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از اختلالات ذهنی و رفتاری در رشد افراد است که با (اختلالات طیف اوتیسم) یا ASD شناخته می‌شود.

این اختلالات رفتاری بیشتر در کودکان و هنگام رشد دیده می‌شود؛ علائم شناخت این اختلال در سه حوزه ارتباط، تخیل و تعاملات اجتماعی تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌ است.

هیچ راهی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد با این‌حال با درمان به‌ موقع بیماری بهبود یافته و مهارت‌های اجتماعی و کلامی ارتقاء می‌یابد؛ این اختلال تا پایان عمر بیمار با او همراه بوده و کارآمدترین روش درمان آموزش و توانبخشی این افراد است.

اوتیسمشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment