بسیج طلاب در مسیر بصیرت افزایی گام برمی دارد/ شهید مدرس بسیجی کامل بود

ظهر امروز و به مناسبت هفته بسیج، کنگره تجلیل از روحانیون ایثارگر و طلاب بسیجی استان تهران با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران، خانواده معظم شهدا، روحانیون ایثارگر و بسیجی در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

آیت الله محمدی ری شهری در این کنگره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفته بسیج اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از سرآمدهای بسیج بود که بسیجی وار وارد شهرری شد و به دیار حق شتافت.

حضور بسیج در بطن جامعه ستودنی است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در نیروی بسیج افزود: نیروی بسیج دارای توانمندی بالایی در عرصه های مختلف است که باید با برنامه ریزی منسجم و کارشناسی بتوان معرفت و بصیرت را در اقشار متخلف بسیج و جامعه تزریق کرد.

وی در ادامه با برشمردن شاخصه ها و ویژگی های یک بسیجی پیرو خط ولایت و رهبری ادامه داد: یک بسیجی واقعی هیچگاه گرفتار حب پست و مقام نمی شود و از امتیازات مادی و دنیوی برای حفظ ارزش های دینی و اسلامی به راحتی چشم پوشی می کند.

ری شهری با اشاره به اهمیت فعالیت بسیج طلاب در راستای بصیرت افزایی جامعه تأکید کرد: خوشبختانه امروز بسیج در بطن جامعه حضور پیدا کرده است اما انتظار رهبری از قشر طلبه و روحانی به مراتب بیشتر از سایر اقشار است زیرا بسیج طلاب در راستای بصیرت افزایی سایر افراد جامعه گام برمی دارد.

روحانیون در پیوند هرچه بیشتر مردم با مبانی اسلام تلاش کنند

این مسئول تلاش عملی طلاب و روحانیون در عصر حاضر را بسیار مهم قلمداد کرد و متذکر شد: روحانیون در عصر حاضر نباید فقط به فعالیت زبانی بسنده کنند بلکه باید در عمل نیز احیاگر ارزش های دینی بوده و زمینه پیوند مردم با مبانی اسلامی را فراهم آورند.

وی یادآور شد: یک روحانی باید به خوبی بتواند با مردم ارتباط برقرار کرده و زمینه پیوند و انس آنان با ارزش های اسلامی را فراهم آورد به همین دلیل فراگیری فنون لازم و مهارت های مختلف زبانی می تواند، روحانی و طلبه را در دستیابی به اهدافش یاری رساند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس به عنوان یک شهید روحانی بیان کرد: شهید مدرس یکی از بهترین نمونه های بسیجی در عصر و زمان خویش بود و با شجاعت مثال زدنی در برابر رضا خان ایستاد و سرانجام به شهادت رسید.

ری شهری گفت: شهید مدرس یک روحانی و بارز و بسیجی کامل بود تا جایی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از این شخصیت بزرگ به عنوان یک الگو یاد کرد.

تجلیل از با سابقه ترین امام جمعه کشور و مادر 4 شهید دفاع مقدس

در ادامه این مراسم از آیت الله سید مرتضی محمودی یکی از باسابقه ترین ائمه جمعه کشور و حاجیه خانم بتول جنیدی مادر چهار شهید دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

حاجیه خانم بتول جنیدی همسر گرامی ابوالشهدا  مرحوم حاج احمد جنیدی امام جمعه فقید شهرستان رودسر و مادر شهیدان نصرالله، عبدالحمید، محمد و رضا جنیدی است، ابن مادر با فضیلت، خود نیز از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده و اولین گروه از خواهران بسیجی را برای کمک به مجروحین و رزمندگان دفاع مقدس به هویزه برد.

مادر شهیدان جنیدی که تاکنون چندین بار میزبان رهبر معظم انقلاب بوده است، هم اکنون نیز مدیریت حوزه علمیه خواهران پیشوا را بر عهده دارد و به تربیت شاگردان زیادی برای حفظ و نشر ارزش ها و مبانی اسلامی می پردازد.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ورامین نیز به عنوان یکی از باسابقه ترین ائمه جمعه کشور، از سال 58 با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه ورامین منصوب شد.

این روحانی مجاهد طی هشت سال دفاع مقدس نیز با اعزام نیروهای بسیجی از مسجد صاحب الزمان(عج) نقش مهمی در حضور رزمندگان دفاع مقدس ورامین در جبهه های نبرد حق علیه باطل ایفا کرد و یکی از فرزندان وی نیز در راه دفاع از نظام اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

افزاییبرمیبسیجبسیجیبصیرتبوددارددرشهرریشهیدطلابمدرسمسیرکاملگام
نظرات (0)
Add Comment