بلندترین پرچم جنوب تهران در آسمان باقرشهر به اهتزاز درآمد

به گزارش راگانیوز –همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص)و امام جعفر صادق بلندترین پرچم جنوب تهران  به ارتفاع ۶۵ متر در آسمان باقرشهر به اهتزاز در آمد .

شهردار باقرشهر در گفتگو با سایت اطلاع رسانی شهرداری باقرشهر با اعلام این خبر اظهار داشت  : پرچم به عنوان مهم‌ترین نماد استقلال و حاکمیت کشور نقشی بسیار مهم در ایجاد همبستگی ملی،یکپارچگی و انسجام آحاد ملت دارد. پرچم نماد هویت ایرانی اسلامی ، حاکمیت ملی ، تشخص، اقتدار، و تمامیت ارضی کشور است. تاثیر وحدت بخش پرچم در طول تاریخ همواره سبب شده است که گروه‌های متفرق اجتماعی بر حول محوری واحد گرد هم آمده و از حقوق و امتیازات مشترک خود دفاع کنند. رنگ، شکل و تصاویر منقوش بر پرچم چکیده‌ای از فرهنگ، اعتقادات و آرمان‌های جامعه است و برافراشته بودن آن در هر نقطه، نشان از حاکمیت، حضور و سیطره‌ی آن فرهنگ دارد. افراشته یا نیمه افراشته بودن پرچم، به صریح‌ترین شکل ممکن شرایط عاطفی حاکم بر سرزمین را بیان می‌کند و دلبستگی به آن فارغ از سن و جنس، مهم‌ترین نشانه‌ی تعلق خاطر انسان‌ها به آب، خاک و سرزمین مادری است.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های پرچم ایران اسلامی گفت: در نماد‌ پردازی پرچم شکوهمند و عزت آفرین کشور عزیزمان ایران ، کلمه الله به عنوان عصاره‌ی کلمه توحید و شعار لا اله الا لله ، که در آن مستتر است ، چونان لاله‌ای سرخ رنگ به مثابه خون شهیدان والامقام در میان رنگ سفید نقش بسته است و اشاره به این حقیقت دارد که جمهوری اسلامی ایران حلقه‌ی واسطی است در راه تحقق حکومت جهانی و آرمانی اسلام. همچنین شعار الله اکبر با خط کوفی به صورت نواری سفید رنگ در هر یک از رنگ‌های سبز و سرخ یازده بار و در مجموع بیست و دو بار تکرار شده است . دفعات و تربیت این تکرار تمثیلی از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیست و دومین روز از یازدهمین ماه سال است. به این ترتیب پرچم کنونی کشور ، در خلاصه‌ترین شکل ممکن ، مهم‌ترین اصول نظام اسلامی را در خود نهفته دارد.
گفتنی است پرچم ایران اسلامی همزمان با هفته وحدت در روبروی ساختمان اصلی شهرداری باقرشهر نصب شد.

آسماناهتزازباقرشهربلندترینبهتهرانجنوبدردرآمدشهرریپرچم
نظرات (0)
Add Comment