بلوط های همیشه سبز پوشش گیاهی شهر کهریزک را نونوار می کنند

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک ؛ «داریوش خطیر» با اعلام این خبر گفت: به منظور تنوع پوشش گیاهی  شهر کهریزک، برای اولین بار گونه گیاهی بلوط سبز در فضاهای سبز و بوستان های شهر کهریزک جایگزین پوشش های گیاهی ناسازگار با اقلیم آب و هوایی شهر می شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری در ادامه افزود: شرایط آب و هوا و خاک شهر کهریزک به گونه ای است که شرایط پرورش و رشد همه نوع گل و گیاهی در آن میسر نیست از این رو با مطالعات انجام شده و کاشت آزمایشی گونه های جدید گیاهی در مرکز تولیدات گیاهی شهرداری، چندین گونه جدید گیاهی سازگار با اقلیم آب و هوایی شهر شناسایی و پرورش داده شده است که به زودی این دسته از گل ها و گیاهان در بوستان های شهر کاشته و جایگزین پوشش های گیاهی نامناسب می شوند.

وی اظهار داشت: بلوط همیشه سبز یکی از گونه های گیاهی سازگار با آب و خاک نامساعد شهر کهریزک است که علاوه بر مقاومت لازم در برابر شرایط آب و هوایی شهر ، زیبایی و طراوت خاصی را به فضای سبز شهر می بخشد.

به گفته مسول فضای سبز شهرداری کهریزک در طول چند ماه اخیر ۵ گونه جدید گیاهی به فهرست گیاهان قابل کشت در فضاهای سبز  شهر کهریزک افزوده شده است.

درختشهرداریشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment