بهداشت فردی از اولویت های آموزشی به حجاج بیت الله الحرام است

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : آموزش بهداشت فردی به زائران اعزامی خانه خدا از اولویت های پرسنل واحد بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری مستقر در فرودگاه بین المللی امام (ره) است.

دکتر ‘محمد مهدی گویا’ روز چهارشنبه در حاشیه بازدیداز پایانه حجاج از نزدیک در جریان برنامه های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در راستای آموزش به حجاج قرار گرفت.

وی دراین بازدید در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت : بالغ بر 64 هزار نفر ازهموطنان در ایام الله حج به عربستان اعزام می شوند که آموزش رعایت اصول اولیه بهداشت فردی که با سلامت آنها بستگی دارد که برعهده وزارت بهداشت و پرسنل شبکه های بهداشتی و درمانی خواهد بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در اجرای برنامه ها و اقدامات عملی در راستای تامین سلامت حجاج ، افزود: هرچقدر اطلاع رسانی وسطح آگاهی حجاج درخصوص بیماریهای واگیردار و رعایت بهداشت افزایش یابد، درصد ابتلا به بیماری ها در بین کاروان های اعزامی به حداقل خواهد رسید.

به گفته وی، بهداشت فردی و رعایت نکات بسیار ساده مانند شستشوی دست در حفظ سلامت افراد بسیارمهم است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت اظهارداشت: استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی، استفاده از غذای سالم و آشامیدن مایعات در حد کافی و مشاوره با پزشک کاروان در صورت بروز مشکل را از مهمترین نکاتی دانست که حجاج بایستی ضمن آموزش آن را رعایت کنند.

همچنین با توجه به اینکه امسال اعزام حجاج قم، سمنان، مرکزی، البرز و تهران و برخی دیگر استانهای از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه از جمله موارد تاکیدی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی برای حفظ سلامت مسافران است.

آموزشیازاستالحراماللهاولویتبهبهداشتبیتحجاجشهرریفردیهای
نظرات (0)
Add Comment