بهداشت فردی نقش بسزایی در یادگیری دانش آموزان دارد

 درسال تحصیلی جدید بالغ بر 110هزاردانش آموز در شهرستان ری به مدرسه می روند که در کنار تحصیل علم و دانش، رعایت اصول بهداشت فردی به نحوی شایسته نقش بسزایی در امر آموزش دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با بیان اینکه رعایت بهداشت می بایست از دوران کودکی و بویژه در ایام تحصیل به دانش آموزان، آموزش و ارایه شود، اظهارداشت: سلامتی و تندرسی یکی از پایه های مهم یادگیری و ارایه خدمات بهداشتی به مدارس از وظایف مربیان بهداشت این شبکه است.

دکتر ‘فاطمه تاجیک’ افزود: دانش آموزان آینده سازان کشور و سرمایه ملی به شمار می روند و رعایت نکات بهداشتی برای سال اولی ها ضرروی است زیرا در سایه نعمت سلامت می توان به تحصیل علم و دانش پرداخت.

وی تصریح کرد: مربیان بهداشت این شبکه نیز برابر روال گذشته و ضمن اعلام آمادگی حضور در مدارس شهرستان برای ارایه آموزش بهداشت فردی به فرزندان در کنارعلم و دانش آموزی، نقشی به سزا در آموزش و پرورش می توانند ایفا کنند.

رییس شبکه بهداشت شهرستان در خصوص همکاری خانواده ها با مربیان بهداشت گفت: از موارد ابتدای و اولویت دار آموزش های عملی به دانش آموزان استفاده از لیوان شخصی ، شستن دست ها قبل ازخوردن تغذیه، استفاده از دستمال کاغذی درهنگام سرماخوردگی و یا بیماریهای تنفسی، توجه به علائم هشدار دهنده پیش از نوشیدن آب و نحوه استفاده از سرویس های بهداشتی از جمله مواردی است که خانواده ها هم می توانند به فرزندان خود یادآور شوند.

دکتر تاجیک گفت: با شروع سال تحصیلی خانواده ها به کودک خود بیاموزند که چگونه و چه موقع دست های را با آب و صابون شسته و همیشه مقداری دستمال کاغذی همراه خود داشته باشند تا درمواقعه ای که سرفه و یا عطسه بر آنان ظاهرشد، جلوی دهان و بینی خود را با آن بگیرند و از پخش انواع میکروب ها در هوا و بیمار شدن دیگران در صورتی که کودک مریض باشد ، جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: افزود: خانواده ها تلاش کنند واکسن فرزندان خود را به موقع بزنید ، دانش آموزان را بر استفاده از تنقلات و غذاهای خانگی در زنگ تفریح و یا ناهار و فعالیت بدنی تشویق کنند و در صورت بروز بیمار از رفتن دانش آموز به مدرسه جلوگیری کنید.

آموزانبسزاییبهداشتدارددانشدرشهرریفردینقشیادگیری
نظرات (0)
Add Comment