بهره برداری از بیش از 100 پروژه عمرانی در شهرستان ری با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان

فرماندار شهرستان ری گفت: طی روزهای آینده بیش از 100 پروژه را در حوزه های عمران شهری ، روستایی ، حوزه راه ، مسکن مهر و بخش کشاورزی ، حوزه بهداشت و درمان و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری خواهیم رساند.

 

به گزارش راگا نیوز به نقل از جام ری دکتر باقر نژاد که به عنوان سخنران در نماز جمعه شهرری سخن می گفت با اشاره به 17 شهریور سالروز به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیزمان به دست مزدوران رژیم ستم شاهی یاد و خاطره شهادی 17 شهریور و دفاع مقدس و همه کسانی که برای حفاظت از درخت انقلاب خون خودشان را نثار کردند گرامی داشتند.

وی همچنین افزود: یکی از اتفاقات خوب و میمونی که مردم شهرستان ری از سال گذشته منتظر آن بودند و الحمدلله در تیرماه امسال انجام شد ، سفر دکتر احمدی نژاد به و هیات وزیران به شهرستان ری بود که این سفر به دنبال سلسله سفرهای دولت سخت کوش به اقصی نقاط کشور انجام شد و به عبارتی این سفر دور چهارم سفرهای هیئات وزیران با نگاه به خواسته ها و نیازهای ری انجام شد ، نفس این سفر از برکات و عنایات خواصی برخوردار بود و ما از ان بهره مند شدیم .

دکتر باقر نژاد در ادامه به دیدارهای دکتر احمدی نژاد و هیئات وزیران با مردم ری و دو هدیه ای که از طرف رئیس جمهور به مردم ری اهدا شد اشاره کرد و گفت: هدیه اول ارتقاء سطح جایگاه فرمانداری شهرستان ری به فرمانداری ویژه بود که این سوال را ایجاد می کند که آیا با این تصمیم شخص فرماندار ویژه شد؟فرمانداری ویژه شد یا ادارات ویژه شدند و پاسخ آن این است که هم جایگاه فرمانداری ری ویژه شد و هم تعدادی از ادارات سطح آنها ویژه شد .

وی همچنین افزود: شخص فرماندار و سایر مسئولین هم می توانند ویژه شوند و هر مسئولی که بتواند خدمات بیشتری را به مردم بدهد از نگاه مردم از جایگاه برتری برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال ارتقا جایگاه فرمانداری شهرستان ری به فرمانداری ویژه حدود 10 تا از ادارات در سطح شهرستان ری ارتقا پیدا می کنند و به عنوان معاون مدیر کل ارتقاء سطح پیدا می کنند و اعتبارات شهرستان از رشد خوبی برخوردار خواهد شد که خواهند توانست نیازها را سریع تر برطرف کنند و باید تا اواخر امسال و سال آینده شهرستان را در بعضی از موضوعات جدی تر ببینیم.

فرماندار شهرستان ری همچنین ار بحث استقلال مدیریت خدمات شهری تهران به عنوان هدیه دوم دولت نام برد و گفت : بعضی ها این اتفاق را جداسازی ری از تهران مطرح می کنند که اشتباه است و در واقع این امر نیاز به تصویب مصوبه نداشت ،بلکه قانونی بود که مصوب شده بود و به طبع آن هر شهرستانی که از حداقل جمعیت و مختصات برخوردار می شود باید شهرداری مستقل داشته باشد و قرار شد ظرف مدت سه ماه کارهای آن انجام شود و آنطور که ما اطلاع داریم سازکارهای اجرایی آن در وزارت کشور در حال انجام شدن است.

دکتر باقر نژاد در ادامه صحبت های خود با اشاره برگزاری اجلاس باشکوه و پر از موفقیت کشورهای عضو غیر متعهد ها گفت : در جریان برگزاری و قبل از این اجلاس از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها یک وفاق و وحدت رسانه ای را دیدیم ، همه کسانی که دست اندکار اطلاع رسانی این اجلاس بودند فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و جناحی آن را به بهترین نحو پوشش دانتد که به سهم شهرستانی خودمان تشکر می کنیم.

وی همچنین افزود: نفس تشکیل اجلاس بسیار مهم و تاثیر گذار بود و در جمهوری اسلامی ایران با توجه به مقاومت های آمریکا ، اروپا و نظام سلطه بین المللی با تمام تلاشی که کردند با عنایت امام زمان (عج) مثل تمام صحنه های دیگری که در این 33 سال شکست خورد و با تمام تلاششان نتوانستند از برگزاری و شکوه این اجلاس جلوگیری کند ، حضور بیشا ز 54 تن از سران کشورها اعم از رئیس جمهور ، نخست وزیر و فرستاده ویژه ، که خود این امر به عنوان یک موفقیت ویژه برای انقلاب ثبت شد ، حضور بیش از 60 وزیر خارجه و شرکت بعضی از هیئت ها با بیش از 200 نفر همراه که در خلال اجلاس در حوزه های دیگر کاری اعم از اقتصادی ، گردشگری و غیره کار کنند ، همچنین موفقیت دیگری که نصیب کشور ما شد تصویب مصوباتی بود که در اجلاس معاونین پیشنهادهای 11گانه بدون یک مخالف پذیرفته شد و این نشان از جایگاهی است که نظام ما در بین 120 کشور پیدا کرده است.

دکتر باقر نژاد با اشاره ریاست 3 ساله ایران بر این اجلاس به استقرار دبیر خانه سیار جنبش در کشورمان اشاره کرد و گفت: این دبیر خانه نقش بسیار اثر گذاری برای تصمیم گیری در مسائل بین المللی را دارد و امیدواریم ما بتوانیم با پبشنهاداتی که به 120 کشور ارائه می کنیم بتوانیم در بینش آنها با تصمیماتی که می گیرند اثرات خوبی بگذاریم.

فرماندار با اشاره به هفته دولت و همزمانی ان با اجلاس غیر متعهدها گفت: مقرر شد که برنامه های این هفته را با چند روز تاخیر انجام دهیم و در شهرستان ری طی روزهای اینده 100 پروژه را در حوزه های عمران شهری ، روستایی ، حوزه راه ، مسکن مهر و بخش کشاورزی ، حوزه بهداشت و درمان و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری خواهیم رساند.

دکتر باقر نژاد با اشاره به برگزاری کنگره سراسری نماز و پیام مقام معظم رهبری به این اجلاس و تاکید ایشان به رسیدگی بیشتر به این امر مهم گفت: ما براقامه نمازهای یومیه زیاد مورد تاکید واقع شده ایم و نماز جمعه هم از جایگاه خاصی برخوردار است و توقع داریم حداقل در مسیرهای ورودی به سمت مصلی و نمازجمعه کسبه و اصناف ما و هم خود مردم باید بیشتر مراقبت و توجه کنند .

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه ما از شیعیان مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) هستیم گفت : چطور می توانیم شیعه باشیم و به این قضیه دقت نکنیم در حالی که حضرت علی (ع) در سجده به شهادت رسید ، زیبنده  ما نیست که با این اعتقاداتمان در هنگام اذان و اقامه نماز جمعه از دقت لازم برخوردار نباشیم.

فرماندار شهرستان ری در پایان با اشاره به ارسال کمکهای مردم نوع دوست ری به آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما جمع آوری کمک ها برای مردم زلزله زده آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment