بهسازی کانال «هرنجی» در جنوب تهران

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 20 از آغاز عملیات عمرانی بهسازی کانال هرنجی که از کانال‌های اصلی این منطقه جنوبی است، خبر داد.

ابراهیم بابازاده امروز در گفت‌وگو با  فارس  از بهسازی کانال «هرنجی» در جنوب تهران خبر داد و اظهار کرد: به‌منظور ساماندهی و اصلاح شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، مرحله مطالعاتی بهسازی 3 هزار متر از کانال هرنجی بر اساس طرح جامع آب‌های سطحی شهر تهران به اتمام رسیده و عملیات عمرانی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مسیر این کانال در معابر پرتردد منطقه 20 قرار گرفته است بر لزوم هماهنگی ترافیکی نیز تاکید کرد و گفت: کانال هرنجی از میدان نماز آغاز می‌شود و با عبور از خیابان شهید غیبی، میدان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، پیاده راه ضلع شمال، میدان نارنج، سلمان فارسی و ضلع شرق حرم مطهر حضرت سیدالکریم علیه‌السلام به کمربندی شهید آوینی می‌رسد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 20 در ادامه افزود: در حال حاضر کانال هرنجی به صورت طاق ضربی است که با لوله گذاری و پوشش‌های بتونی مسیر عبوری این کانال بهسازی می‌شود تا علاوه بر ساماندهی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، خطر نشست‌های احتمالی نیز مرتفع شود.

بابازاده در پایان یادآور شد: کانال هرنجی با 4 هزار مترطول، از کانال‌های اصلی منطقه 20 محسوب می‌شود محل سرریز بخش اعظمی از کانال‌های فرعی و نهرهای واقع در شمال و غرب شهرری نظیر فیروزآباد، شهید لسانی، مسلم ابن عقیل علیه‌السلام، بلوار امام حسین علیه‌السلام، خیابان قم و … است.

 

بهسازیتهرانجنوبدرشهرریهرنجیکانال
نظرات (0)
Add Comment