به قالی‌شویی‌های غیرمجاز اعتماد نکنید

به گزارش راگانیوز ؛ حمیدرضا تاجیک در این خصوص اظهار داشت: با توجه به استقبال مردم در سال‌های اخیر از مراکز شست‌وشوی فرش و مبلمان و همچنین افزایش تقاضا در ایام پایانی سال مردم باید مراقبت لازم در واگذاری فرش به برخی واحدها را داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر مواردی از کلاه‌برداری و یا شکایت‌های متعدد از واحدهای غیرمجاز قالی‌شویی انجام‌شده که علت اصلی واگذاری فرش از سوی مردم به واحدهای غیرمجاز بوده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک تأکید کرد: برخی از واحدهای قالی‌شویی خارج از شهرستان و حتی منطقه در قرچک اقدام به تبلیغات می‌کنند و حتی اتاق اصناف نمی‌تواند اقدام لازم برای برخورد با آن‌ها انجام دهد چراکه در خارج از شهرستان قرچک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در واگذاری فرش به قالی‌شویی‌ها از وجود پروانه کسب و مجوز اطمینان حاصل کنید و با مراکز معتبر که اطمینان لازم را دارید تماس بگیرید.

تاجیک تصریح کرد: شهروندان هنگام تحویل فرش‌ها به نمایندگان قالی‌شویی‌ها، کارت شناسایی آن‌ها را به‌دقت بررسی کنند و مشخصات ظاهری آن‌ها را نیز همراه با شماره پلاک خودرو یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را شناسایی و دستگیر کند.

وی گفت: تبلیغات تراکتی، فضای مجازی و یا در روزنامه‌ها دلیلی بر وجود مجوز فعالیت این مراکز نیست و اتاق اصناف به‌زودی جهت اطمینان لیست کامل این مراکز را منتشر می‌کند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک افزود: افراد سودجو با تبلیغات گسترده در معابر سطح شهر یا با ارسال پیامک و فضای مجازی و استفاده از ترفندهای مختلف به دنبال کلاه‌برداری و یا سرقت هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های خدماتی در حوزه نظافت منزل نیز تحت نظارت اصناف است و از این‌ جهت شهروندان گرامی در به‌کارگیری افراد تحت عنوان نظافتچی، دقت لازم را داشته باشند و ضمن به‌کارگیری و استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر مراقبت لازم از اشیاء و اموال قیمتی خود را داشته باشند.

راگانیوزقالیشوییقرچک
نظرات (0)
Add Comment