بیست و سومین دوره مسابقات درس هایی از قران در شهرری آغاز شد

مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) برگزار شد.
 

به گزارش راگانیوز، مراسم افتتاحیه مسابقات درس‌هایی از قرآن صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام قرائتی نماینده قرآنی ولی فقیه و موسس برنامه درسهایی از قرآن، حجت الاسلام موحدی نژاد مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی، مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران در جوار حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) برپا شد تا این مسابقات طی سال تحصیلی جدید در سطح مدارس برگزار شود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام موحدی‌نژاد با اشاره به نحوه انتقال معارف قرآنی اظهار داشت: باید معارف قرانی به گونه‌ای شیوا و جذاب برای نسل جوان بیان شود تا قرآن جزئی از پوست، خون و استخوان جوانان شود، وقتی این امر محقق شود زمانی که نسل جوان به سن اداره کشور برسند می توانند جامعه اسلامی را پایدارتر کنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) تاکید فراوانی بر قرآن و عترت داشته است و هرکس بخواهد در زندگی و برنامه روزمره خود موفق شود باید به قرآن و اهل بیت(ع) تکیه کند، دشمنان ما تلاش دارند با آتش زدن قرآن و ترویج کاریکاتورهای ائمه اطهار(ع) ما مسلمانان را از این دو منبع الهی دور کنند.

این مسئول عنوان کرد: یکی از این طرح ها برنامه درسهایی از قرآن بود، این برنامه به دلیل شیوایی و روان بودن مورد توجه مردم قرار گرفت و سعی شد برنامه به کلاس میلیونی تبدیل شود، از اینرو برای شنونده ها شوخی ها تبدیل به جدی شده و مسائل جدی به صورت جدی تری نشان داده شد، لذا طرح مسابقه درسهایی از قرآن طی هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش در مقاطع راهنمایی و متوسطه در مدارس اجرایی شد.

قول‌هایی که به خدا دادیم را زود فراموش می‌کنیم

در ادامه حجت السلام قرائتی اظهار داشت: حضرت محمد(ع) می‌فرمایند محور زندگی برای یک مسلمان قرآن است، در تمامی ابعاد زندگی مسلمانان باید قرآن مورد توجه قرار گیرد زیرا موجب قوام و پایداری در جامعه می شود.

این مسئول دانش آموزان را به مطالعه تشویق و خاطرنشان کرد: مطالعه باید هدف و مبنا داشته باشد و هر کتاب یا موضوع که در آن واجبات و مستحبات رعایت شده و بتواند مشکل فرد یا جامعه را حل کند مورد مطالعه قرار گیرد، در واقع مطالعه ضامن عمر مردم است که باید فرهنگسازی شود البته مسئولان در این حوزه نقش موثری می توانند داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمان حال، هنگامی که می‌خواهیم فرزنددار شویم به خدا می‌گویم خدایا اولاد صالح به ما بده اما بعد از آنکه بچه‌دار می‌شویم به فرزندمان یاد می دهیم که درسَت را بخوان نمی‌خواهد نماز بخوانی و یا روزه بگیری.

قرائتی گفت: برخی از جوانان با دعا و نذر و نیاز در دانشگاه قبول می‌شوند و هنگام ورود به دانشگاه حجاب هم دارند اما مدتی که می‌گذرد کاملا تغییر کرده و رفتار و حجاب و همه چیز آنها متفاوت می‌شود، انسان موجود خطرناکی است و با یک اتفاق کوچک به راحتی تغییر می‌کند و همین‌گونه مسلمانان نسبت به حضرت علی (ع) تغییر کرده و واقعه غدیر خم را تکذیب کردند.

حجت‌السلام قرائتی با اشاره به داستان حضرت موسی بیان کرد: پیروان حضرت موسی(ع) هنگامی که از دست فرعونیان فرار می‌کردند با موسی(ع) بودند اما زمانی که او به اذن خدا با عصایش دریا را شکافت و آنها را نجات داد لحظه‌ای که پایشان به آن سوی دریا رسید همه تغییر کردند و از موسی(ع) روی گرداندند، پس قبول کنید که در زمان حضرت علی(ع) هم انسان‌ها به راحتی همه خوبی‌های آن حضرت را نادیده گرفته و به ایشان پشت کردند.

نشر معارف اسلامی در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

وی ادامه داد: امروزه کمتر جوانی را می توان پیدا کرد که در فضای مجازی و اینترنت فعالیت نداشته باشد، نشر معارف اسلامی از طریق اینترنت باید در مرحله ی فوق العاده ای قرار بگیرد، چرا که در فضای مجازی ضعف تبلیغ را می توان به راحتی حس کرد.

این مسئول افزود: برخی کارها فورا تکراری می‌شوند اما در برخی مسائل تکرار بسیار مفید است مانند مفاهیم قرانی و توجه به فرهنگ قرآن، زیرا آموزه‌های قرآنی هیچگاه تکراری نیستند و همه مطالب آن به روز و قابل استفاده است.

آغازازبیستدردرسدورهسومینشدشهرریقرانمسابقاتهاییو
نظرات (0)
Add Comment