بی توجهی و عدم حمایت دولت از آسایشگاه خیریه کهریزک

به گزارش راگانیوز ، حسن احمدی با تاکید بر اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک طی سال های اخیر به عنوان بازوی کمکی دولت خدمات بسیاری به مددجویان داشته است، گفت: دولت هیچگونه توجهی نسبت به آسایشگاه و مددجویانش ندارد.

دکتر حسن احمدی مدیر عامل آسایشگاه خیریه کهریزک عصر امروز و در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مددجو در این آسایشگاه خدمات رسانی می شوند که با احتساب معلولین مبتلا به بیماری ام اس این آمار از رقم ۲۰۰۰ نفر هم عبور خواهد کرد.

وی پیرامون تعداد مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز هم گفت: ۷۵۰ مددجو در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز هم حضور دارند و که در مجموع تعداد کل مددجویان آسایشگاه در استان های تهران و البرز به بیش از ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید که ۴۰ درصد این تعداد را آقایان و مابقی را خانم ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه به خدمات مختلفی که در آسایشگاه ارائه می شود، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه تیم مراقبت در منزل در استان تهران و دو تیم در استان البرز خدماتی از قبیل روانپزشکی،ارتوپد،چشم پزشکی،زنان و مامایی، عمل های جراحی و … را ارائه می دهند؛ همچنین بیش از ۴۵ کارگاه آموزشی فرهنگی هنری شامل تئاتر، موسیقی، سفالگری، قالیبافی و آموزش زبان به صورت روزانه مشغول فعالیت هستند.

احمدی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد بودجه آسایشگاه از طریق مشارکت های مردمی و حدود ۱۵ دیگر هم از طریق نهادهای همکاری کنند با ما تامین می شود و فقر مالی و بی کسی از شروط اصلی پذیرش مددجو در آسایشگاه کهریزک است.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به وضعیت بسیار نامطلوب مالی این آسایشگاه خاطرنشان کرد: به ازای هر مددجویی که از طرف کمیته امداد به ما معرفی میشود، مبلغ ۶۰ هزار تومان دریافت می کنیم و این درحالی است که هزینه نگهداری هر مددجو در آسایشگاه کهریزک بالغ بر ۲ میلیون تومان می باشد.

وی افزود: متاسفانه مددجویانی هم که دارای فرزند و یا خانواده می باشند، یارانه آن ها به آسایشگاه تعلق نمی گیرد و به نصیب خانواده آن ها خواهد شد؛ همچنین مددجویان مجهول‌الهویه نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند.

وی در پایان ضمن ابراز نارضایتی از دولت تدبیر و امید گفت: تاکنون پیرامون مشکلات مختلف خود نامه نگاری های متعددی با چندین وزارت خانه و سازمان های مربوطه داشته ایم که متاسفانه هیچگونه نتیجه را در بر نداشته است.

احمدی با تاکید بر اینکه آسایشگاه خیریه کهریزک طی سال های اخیر به عنوان بازوی کمکی دولت خدمات بسیاری به مددجویان داشته است، گفت: هزینه های جانبی ما مانند گاز،برق و آب طی سال های اخیر چندبرابر شده است اما با احتساب همه این ها دولت هیچگونه توجهی نسبت به آسایشگاه و مددجویانش ندارد.

اسایشگاهشهرریکهریزک
نظرات (0)
Add Comment