تائید آلودگی آب روستای خیرآباد / ادمه فعالیت مرغداری متخلف!

به گزارش راگا نیوز،  مهر ماه سال جاری بود که  راگا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر گزارشی را  با 1000روز اطاله دادرسی/ پساب کشتارگاه پای زمینهای کشاورزی شهرری منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که مردم روستای خیرآباد از توابع شهرری در جنوب تهران از آلودگی آب گلایه دارند.

اهالی روستای خیرآباد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مشکلات روستا گفته بودند که متاسفانه بوی بد تعفن و آلودگی آب قنات سلامت کودکان ما را تهدید می کند. حتی احتمال ابتلا به وبا هم در روستا وجود دارد. سوال شد دلیل آلودگی آب چیست؟ اهالی به آب قنات اشاره کردند که متهاست قرمز است. آنها دلیل قرمزی آب را کشتارگاه ری طیور عنوان کرده و گفتند: این شرکت آب فاضلاب خود را به سمت قنات خالی می کند و همین آب لجن و خونابه از راه قنات وارد روستا و بعد وارد زمینهای کشاورزی ما می شود. 

گزارش آزمایشگاه از آلودگی آب روستای خیرآباد

موضوع را از ناهید گل محمدی دهیار جوان روستای خیر آباد پیگیر شدیم که گفت: اهالی روستای خیرآباد در 30 اردیبهشت ماه سال 88 طی نامه ای به شورای اسلامی روستای خیرآباد اعلام کردند که این کشتارگاه املاح و خون آبه های کشتار خود را به داخل قنات رها می کند. شورای اسلامی  هم موضوع را پیگیری کردند. همچنین شهرداری باقرشهر هم وارد ماجرا شد و در تاریخ 11 شهریور ماه همان سال با تشکیل کمیسیون ماده 20 اعلام کرد: این کشتارگاه در صورت ادامه تخلفات خود تعطیل و پلمپ می شود.

بعد از تشکیل دهیاری در خیرآباد اولین اقدام ما طرح موضوع با محیط زیست ری بود که محیط زیست هم در تاریخ 26 ابان ماه 89 از کشتارگاه به جهت ایجاد آلودگی زیستی آب و خاک شکایت کرد.
 
همچنین در نامه های متعدد از سوی محیط زیست شهرستان ری به کشتارگاه ری طیور در تاریخ 29 آذرماه 89 آمده است: با توجه به بررسیهای کارشناسی سیستم تصفیه آن واحد اصولی نبوده و باید از تخلیه پساب به قنات جلوگیری شود در غیر این صورت این واحد تعطیل خواهد شد. همچنین در تاریخ 17 بهمن ماه 88 محیط زیست نامه ای به کبیری معاون انتظامی فرمانداری شهرری ارسال کرده و می گوید: این کشتارگاه استاندرد زیست محیطی ندارد.
 
وقتی قاضی پرونده عوض شد
 
دهیار خیرآباد می گوید: ماجرا ادامه داشت تا اینکه پرونده سر از دادگستری کهریزک در آورد. ولی انگار زور مدیران کشتارگاه آنقدر زیاد بود که قاضی پرونده را به درستی بررسی نکرد. ما هم مجبور شدیم نامه ای به عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و برخی از مسئولان قضایی بنویسیم که نتیجه آن موجب تغییر قاضی پرونده شد.

 زور دستگاه قضا نمی رسد!
 
دهیار روستا می گوید: امروز حدود  هزار روز است که پرونده آلودگی آب قنات روستای خیرآباد توسط کشتارگاه ری طیور در قوه قضائیه مفتوح است. آنقدر این پرونده معروف است که وقتی به دفتر قاضی می رویم دفتر دار می داند پرونده کجاست! و نیازی به جستجو ندارد ولی متاسفانه انگار زور قوه قضائیه به یک کشتارگاه کوچک نمی رسد!
 
به گزارش خبرنگار مهر، دهیار خیرآباد با ارائه مدرکی اعلام کرد: آزمایشگاه رسمی هم پس از بررسی آب روستا اعلام کرد که آب آلوده است. نکته قابل تامل این است که پس از انتشار گزارش مهر مسئول محیط زیست برکنار شد ولی همچنان هیچ خبری از برخورد قانونی با متخلفان نشده و پرونده همچنان در قوه قضائیه خاک می خورد. البته به ما گفته اند کار شما به فرماندار شهرری است ولی فرمانداری هم هنوز اقدامی انجام نداده است.
 
شهرری
نظرات (0)
Add Comment