تاکنون گزینه ی جدیدی برای شهرداری یا فرمانداری شهرری مشخص نشده است

فرماندار شهرری با اشاره به اینکه هنوز گزینه‌ای برای شهردار یا فرماندار شهرری مطرح نشده گفت: این شهر تهران است که باید از ری جدا شود، زیرا به طور غیرقانونی تهران خود را به شهرری چسبانده است.

امیرحسین باقرنژاد اظهار داشت: در مورد اینکه پروین احمدی‌نژاد، عضو شورای شهر تهران تصمیم داشته باشد از مسئولیت فعلی خود استعفاء داده و مسئولیت دیگری را بپذیرد، مطلبی است که باید توسط خود وی تایید یا تکذیب شود.

فرماندار شهرری در ادامه  با مد نظر قرار دادن جدا شدن شهرری از تهران افزود: این موضوع که گفته می‌شود قرار است شهرری از تهران جدا شود؛ اصلا درست نبوده و در واقع این تهران است که باید خود را از شهرری جدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با دلایل گوناگونی باید تهران از شهرری جدا شود، تصریح کرد : ما به این نتیجه رسیده‌ایم که با استقرار مدیریت شهری در ری نه تنها مردم و ساکنان این شهر ضرر نخواهند کرد بلکه سود هم خواهند برد.

باقرنژاد یادآور شد: علت مخالفت برخی از مسئولان و حتی مردم ری و تهران، در خصوص جدایی این دو شهر؛ اعتبارات است. واقعیت این است که طرح درآمد – هزینه که از سوی برخی مسئولان مطرح شده، یک طرح انحرافی به شمار می‌رود و نتیجه‌ای جز ایجاد ترس و دلهره در میان مردم شهرری را به دنبال ندارد.

فرماندار شهرری با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری تهران در مورد شهرری قانونی نیست، گفت: معمولا شهر در حوزه شهرستان تعریف می‌شود و هیچ‌گاه شهر بالاتر از شهرستان قرار نمی‌گیرد؛ در واقع شهر زیرمجموعه شهرستان محسوب شده که در مورد شهر تهران چنین وضعیتی حاکم نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهر تهران نیز در چارچوب شهرستان تهران تعریف می‌شود و این کلانشهر نباید پای خود را از حوزه شهرستان تهران فراتر بگذارد.

فرماندار شهرری با بیان این که دهها سال است شهر تهران فراتر از حوزه شهرستان تهران قرار گرفته بیان کرد: متاسفانه شهر تهران به خارج از سرزمین سیاسی و اداری خویش یعنی شهرری ورود پیدا کرده که در محدوده شهرستان دیگری قرار دارد./

شهرری
نظرات (0)
Add Comment