تدوین سند چشم‌انداز شهرستان ری در سال ۹۳

فرماندار شهرستان ری در آئین درخت‌کاری در باقرشهر:

تدوین سند چشم‌انداز شهرستان ری در سال ۹۳

معاون استاندار تهران با اشاره به جایگاه ویژه ری گفت: تدوین سند چشم‌انداز شهرستان ری اولویت کاری سال ۹۳ است.

 به گزارش راگانیوز به نقل از  سایت اطلاع‌رسانی شورای اسلامی باقرشهر هدایت‌الله جمالی پور در آئین درخت‌کاری باقرشهر که با حضور اعضای شورای اسلامی باقرشهر ،مدیران شهرداری و مسئولان ارشد شهرستان ری و بخش کهریزک برگزار شد با تاکید بر استقلال ساختار اداری شهرستان ری گفت: شهر ری از تاریخ و عظمت والایی برخوردار است و جزو چندین شهر کهن تاریخ دنیا به شمار می‌رود، اما انصافاً از گذشته دور تا کنون مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تهران با قدمت دویست و چندساله خود چنان در ری کهن قالب شده که معضلات فراوانی را برای این خطه به ارمغان آورده است.

ایشان  با تاکید بر اینکه شهر ری مظلوم واقع‌شده عنوان کرد: شهرستان ری باید در حوزه شهری و… امروز به عنوان نماد تاریخ کهن مطرح باشد.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: شهرستان ری با ظرفیت‌های فراوان و توانمندی‌های بالایی که در خود دارد می‌تواند قطب تولیدی کشور باشد، اما امروز متأسفانه با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیره به سمت مصرف‌گرایی در حال پیشروی است.

جمالی پور با اشاره به حجم بالای آب‌های سطحی که به ری سرازیر می‌شود و همچنین حجم بالای قنات‌های ری و غیره ادامه داد: شهرستان ری در حال حاضر بیش از نیاز اراضی کشاورزی خود منابع آبی دارد و می‌توان باتدبیر و تدوین برنامه‌ای مدون در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش اراضی کشاورزی باشیم.

معاون استاندار تهران متذکر شد: بنده به تدوین برنامه جامع برای شهرستان ری اعتقاددارم و همان‌گونه که کشور ایران اسلامی با وجود برنامه‌های چشم‌انداز برنامه پنج ساله و غیره در راستای برنامه مدون به سمت پیشرفت و تعالی در حال حرکت است امیدواریم ما نیز در چارچوب برنامه مدون کشور بتوانیم برنامه‌هایی را برای افق دور شهرستان ری تدوین کنیم. امید است تا پایان سال ۹۳ برنامه چشم‌انداز شهرستان ری تدوین و همه مسئولان در راستای آن گام بردارند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان  با تشکر از حضور دانش‌آموزان در این مراسم آن‌ها را وارثان این سنت پسندیده دانست و از اعضای شورای اسلامی و مجموعه شهرداری باقرشهر جهت برگزاری این مراسم قدردانی نمود

تدویندرریسالسندشهرریشهرستانچشمانداز۹۳
نظرات (0)
Add Comment