«ترنج» در دستان نوجوانان 13 تا 15 ساله جنوب تهران

 راگا نیوز-باشگاه تابستانی ترنج به مدت چهار هفته میزبان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای نوجوانان منطقه 20 خواهد بود.

محمدمهدی صفدرزاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: باشگاه ترنج شروع یک ارتباط جدید با نسلی است که آینده‌ساز کشور هستند.

معاونت آفرینش و دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج با اشاره به برنامه‌ها و مخاطبان این باشگاه عنوان کرد: باشگاه تابستانی ترنج به مدت چهار هفته برای نوجوانان 13 تا 15 سال با کارگاه‌های متنوع برنامه‌های فرهنگی آموزشی مختلفی را انجام خواهد داد.

وی تقویت هوش اجتماعی، مشارکت‌پذیری و تقویت فرهنگ کارگروهی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری باشگاه تابستانی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در نظر دارد که فعالیت این باشگاه را در فصل پاییز و زمستان سال جاری ادامه دهد چراکه ما بر این باور هستیم که اگر آموزش‌های فرهنگی و دین‌باوری در نسل نوجوان امروز به درستی انجام شود، می‌توانیم در آینده رابطان فرهنگی داشته باشیم.

صفدرزاده ادامه داد: باشگاه ترنج یک سرمایه است و در یک یا دو سال آینده اعضای باشگاه ترنج به عنوان همیاران فرهنگی می‌توانند ما را همراهی کنند.

معاونت آفرینش و دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج افزود: باشگاه ترنج هر سال با فصل تابستان و جشنواره تابستانی با فراخوان شروع می‌شود و با ایجاد انگیزه‌های تفریحی و با هدف ایجاد فرهنگ گروهی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اهداف باشگاه در خصوص همیاری والدین اعضای باشگاه بیان کرد: یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما وجود دارد شکاف ارتباطی بین والدین و فرزندان است، لذا ما با همیاری والدین نقاط ضعف را شناسایی کرده و آن را برطرف می‌کنیم.

صفدرزاده با اشاره به سبد خدماتی که این باشگاه به اعضای خود می‌دهد، ذکر کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قالب سبد خدمات به اعضا ارائه می‌شود، برخورداری از تخفیف‌های ویژه آموزشی، عضویت رایگان در کانون‌های علمی، استفاده رایگان از تورهای علمی، عضویت ویژه در کتابخانه‌ها به صورت رایگان و … است.

معاونت آفرینش منطقه 20 گفت: این باشگاه خدماتی را هم برای والدین پیش‌بینی کرده است که شامل ارائه مشاوره و … می‌شود.

وی در خصوص فعالیت این باشگاه که از سایر مراکز متمایز است بیان کرد: این باشگاه کارگاهی متنوع و مختلف با موضوعات آسیب‌های رسانه‌ای، اینترنت، ماهواره و … را ویژه والدین برگزار می‌کند.

دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج در منطقه 20 با اشاره به دوره‌های آموزشی تصریح کرد: وبلاگ نویسی، خبرنویسی، کارگاه عکاسی و کارگاه مهارت‌های ارتباطی از جمله دوره‌های آموزشی این گروه است.

وی در خصوص دلایل انتخاب این گروه سنی ذکر کرد: نوجوانان 13 تا 15 سال در این دوره سنی تاثیرپذیری زیادی دارند.

دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج در منطقه 20 در خصوص تفاوت فعالیت‌های اعضای دختر و پسر گفت: با توجه به تفاوت‌های جنسیت در دخترها و پسرها تفاوت‌هایی در نوع، قالب و تعداد دوره‌های آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به گسترش و ترویج  اعضای باشگاه ترنج گفت: استقبال از باشگاه ترنج 40 درصد بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

کارگروه‌های باشگاه ترنج

دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج در خصوص کارگروه‌های باشگاه ترنج بیان کرد: این باشگاه چهار کارگروه از جمله کارگروه برنامه‌ریزی، تسهیل‌گران (مربیان)، اوقات فراغت و برنامه‌ریزی و ارزیابی و نظارت دارد، که سیستم برنامه‌ریزی ترنج را به صورت مستقیم در فرهنگسرای ولاء هدایت می‌کنند.

صفدرزاده با اشاره به کارگروه کمیته نظارت و ارزیابی گفت: کارگروه کمیته نظارت و ارزیابی به صورت مستمر رفتار اعضای باشگاه ترنج را شناسایی کرده و در صورت بروز مشکل آن را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیرات مذهبی این باشگاه ذکر کرد: در فعالیت‌ها و کارگاه‌های متنوعی که برای نوجوانان برگزار می‌شود، نوجوانان با ارزش‌ها و آرمان‌های مذهبی آشنا می‌شوند و در اردوی زیارتی که در حرم امام خمینی (ره) برای اعضای ترنج تدارک دیده شده بود، اعضای باشگاه با آرمان‌های امام راحل پیمان بستند.

جشنواره‌های آموزشی و تفریحی

دبیر اجرایی باشگاه تابستانی ترنج در منطقه 20 در خصوص جشنواره‌های هنری این باشگاه اظهار داشت: جشنواره آب پاک و جشنواره بادکنک‌ها را برای اعضای باشگاه در نظر گرفتیم که در این جشنواره اعضای گروه با روش‌های دوستی با محیط زیست آشنا می‌شوند.

وی از دیگر فعالیت‌های ورزشی این باشگاه را برگزاری مسابقات دانست و گفت: مسابقه پینت‌بال بین باشگاه‌های پهنه جنوب پایتخت از جمله مناطق 15، 16، 17، 18، 19 و 20 در این باشگاه برگزار خواهد شد.

صفدرزاده با اشاره به تشویق اعضای ترنج گفت: در پایان هرهفته یکی از اعضای برتر گروه را شناسایی می‌کنیم و با ارسال پیامک او را به بقیه اعضای ترنج معرفی می‌کنیم.

گفتنی است در مراسم اختتامیه باشگاه تابستانه بسته‌های آموزشی رایگان به کسانی که در این مدت برتر شناخته شده‌اند اهدا خواهد شد.

شرایط ثبت نام

معاونت آفرینش و اجرا مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 در خصوص شرایط ثبت نام در این باشگاه تصریح کرد: کسانی که در این باشگاه عضو هستند باید دارای معدل بالای تحصیلی، روحیه مشارکت‌پذیری و همیاری باشند و تاکنون در فعالیت‌های مختلف راهبردی شرکت کرده باشند.

این گزارش حاکی است، علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام در باشگاه تابستانی ترنج به فرهنگسرای ولاء واقع در شهرری، میدان نماز مراجعه کنند.

راگا نیوزریشهرری
نظرات (0)
Add Comment