تشکیل کارگروه ویژه جلوگیری از استقرار بی رویه صنایع آلاینده در “ری”

به گزارش  راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ری “مهدی مجیدی” معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار ویژه شهرستان ری در اولین کمیته عملیاتی صنایع آلاینده شهرستان که باحضور مسوولین ادارات جهاد و کشاورزی، صنایع و معادن و محیط زیست شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: باید برای ساماندهی واحدهای آلاینده مجاز تدابیر و تصمیمات مطلوبی را اتخاذ نمود.

وی در ادامه تاکید نمود: باید از آنچه که در اثر قانون و مقررات ایجاد شده مراقبت نمائیم تا واحدهای آلاینده غیر مجاز شکل نگیرد.

مجیدی افزود: خوشبختانه از سال 85 جهاد کشاورزی ضوابطی را در قالب یک لایحه از طریق دولت به مجلس اعلام کرد که از تغییر کاربری اراضی جلوگیری به عمل آورده است.

معاون فرماندار ری با بیان اینکه کلیه ساخت و سازها در شهرستان باید با استعلام از اداره محیط زیست صورت پذیرد، تصریح نمود: قبل از صدور هرگونه مجوز برای فعالیتهای صنعتی، تولیدی، کارگاهی، خدماتی و کشاورزی از سوی کلیه ادارات ذیربط از اداره حفاظت محیط زیست استعلام صورت پذیرد.

وی گفت: کلیه موارد تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی دستگاه های عضو کارگروه جهت برخورد قانونی به جهاد کشاورزی شهرستان اعلام شود تا از مجاری قانونی با آنها برخورد مناسب صورت پذیرد.

مجیدی افزود: برای ایجاد یک واحد آلاینده مجاز باید تمام زیرساخت های آن از قبیل آب، برق و … را در قالب یک بسته ی کاری در نظر بگیریم تا شاهد مشکلات در این واحدها نباشیم.

معاون فرماندار ری در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم در اثر کم کاری بازخواست نشویم و اگر مسوولین دستگاه های اجرایی وظایف خود را به موقع و از مجاری قانون انجام دهند شاهد تخلف در امور نخواهیم بود.

آلایندهازاستقراربیتشکیلجلوگیریدررویهریشهرریصنایعویژهکارگروه
نظرات (0)
Add Comment