تهیه مجموعه خاطرات شهدا از زبان فرزندان‌شان در شهرری

به گزارش راگانیوز به نقل از فارس ، صبح امروز منصور کتانباف در جمع فرزندان شاهد شاغل منطقه 20 اظهار داشت: خاطرات پدران شما ارزشمند است و گردآوری و تهیه مجموعه‌ای از این خاطرات از زبان شما علاوه بر ماندگاری دلاورمردی و ایثارگری شهدای دفاع مقدس، بسیار اثرگذار در جامعه است.

وی حضور در بین یادگاران شهدای گرانقدر را توفیقی برای خود برشمرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی برنامه‌ریزی شده و یکی از رویکردهای آن توانمندسازی فرزندان شهدا و استفاده از آنان در زمینه توسعه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه توجه به کرامت خانواده شهدا و به ویژه فرزندان شهدا وظیفه همه مسئولان نظام است، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به ثمر رسیده و وظیفه هر یک از ما تبیین انقلاب و دستاوردهای آن به نسل جدید است.

وی در ادامه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران را توفیقی ارزشمند برشمرد و عنوان کرد: در همین راستا دیدارهای هفتگی با خانواده معظم شهدا و جانبازان، برپایی همایش‌های مناسبتی، اعزام خانواده‌های شهدا به مشهد مقدس، مراسم تقدیر، یادواره شهدا، عطرافشانی مزار شهدا و تورهای زیارتی و … از جمله برنامه‌های این منطقه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

طرح پدران آسمانی برگرفته از کلام پروردگار است

نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران نیز در این گردهمایی با بیان اینکه طرح پدران آسمانی که از سال 84 با ابتکار فرزندان شاهد اجرا شده است اظهار داشت: این طرح برگرفته از کلام پروردگار متعال در قرآن کریم است که می‌گوید «شهدا زنده‌اند» و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جامعه ترویج می‌دهد.

نصیری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یاد شهیدان یادبود ارزش‌های انسانی و اسلامی است، گفت: شهدای ما از نخبگان؛ فرهیختگان و اثرگذاران کشور ما بوده‌اند و پیشرفت و سربلندی ایران‌ اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهدا و ایثارگری و دلاورمردی آنان است.

 

وی با تاکید بر اینکه فرزندان شهدا باید ادامه‌دهندگان راه پدران شهید خود باشند، افزود: با اجرای یادواره‌ها و مراسم‌های معنوی بزرگداشت شهدا، یاد و خاطره شهدای گرانقدر و فرهنگ ایثار و شهادت در بین شهروندان ماندگار می‌شود.

به گزارش فارس، این گردهمایی از سوی اداره ایثارگران منطقه 20 به‌مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر با حضور شهردار و قائم مقام منطقه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، رئیس بنیاد شهید شهرری، مشاور و مدیر دفتر شهردار، مشاور مذهبی شهردار، معاون توسعه منابع انسانی، مسئول ایثارگران و مدیر روابط‌عمومی منطقه 20 برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایا از فرزندان شاهد و ایثارگر این منطقه تقدیر به‌عمل آمد.

 

ازتهیهخاطراتدرزبانشهداشهرریفرزندانشانمجموعه
نظرات (0)
Add Comment