توسعه بهشت زهرا به باقرشهر آسیب می زند

به گزارش راگانیوز ؛ حسین گراوند، عضو شورای شهر باقرشهر در در سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری و در کارگروه تخصصی محیط زیست و سلامت استقرار پالایشگاه تهران و آلایندگی های مربوط به آن را از مشکلات زیست محیطی منطقه عنوان کرد و گفت: اعتبارات پالایشگاه به مناطق دیگر تعلق می گیرد در حالی که آلودگی های مربوط به آن گریبانگیر ساکنان منطقه است.

گراوند با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرک های صنعتی گفت: صنایع و شهرک های مستقر در منطقه باعث ایجاد مشکلاتی در سطح شهر شده است.

وی با بیان اینکه باقرشهر ورودی و خروجی شهر تهران محسوب می شود، افزود: تردد متعدد اتومبیل ها باعث ایجاد مشکلات و آلودگی های زیست محیطی و صوتی شده است.

گراوند با بیان اینکه همسایگی با بهشت زهرا پیامدهای منفی برای باقرشهر داشته است، گفت: بار تردد، ترافیک، آلودگی هوا و صوت، وقوع تصادفات، مشکلات زیادی برای باقرشهر و ساکنان آن ایجاد می کند.

توسعه بهشت زهرا به باقرشهر آسیب می زند

عضو شورای اسلامی باقرشهر با بیان اینکه توسعه بهشت زهرا به باقرشهر آسیب می زند، گفت: تعهداتی که در خصوص باقرشهر در سال 88 مطرح شده است هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی استقرار پزشکی قانونی در کهریزک، تردد آمبولانس و عزاداری ها را از دیگر آسیب های موجود در این منطقه عنوان کرد و گفت: تردد خودروهای حمل زباله و شیرابه های مربوط به پسماندها که شامل انواع زباله های پزشکی و خانگی می شود نیز در آلودگی محیط زیست این منطقه بسیار موثر است.

وی با اشاره به سکونت اتباع افاغنه و پاکستان عنوان کرد: با توجه به شرایط زندگی خاص اتباع خارجی که در اطراف کهریزک و باقرشهر بدون هیچ نظارت و کنترلی ساکن شده اند به انواع بیماری های مسری مبتلا هستند که این خود در انتقال بیماری در بین شهروندان باعث ایجاد مشکلاتی می شود.

وی با بیان اینکه باقرشهر، کهریزک،‌ فشافویه و حسن آباد فاقد بیمارستان هستند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت یک سوم هزینه احداث بیمارستان را تقبل کرده است و یک سوم هزینه احداث بیمارستان را نیز خیران تقبل کرده اند که در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی شهروندان این محدوده حل خواهد شد.

در ادامه، اعضای شورای روستاها و بخش های تابعه شهرستان ری به بیان مشکلات و معضلات زیست محیطی مبتلابه حوزه های خود پرداختند. وجود کشتارگاه، کارگاه ذوب شیشه، صنایع آلوده کننده، کارخانه روغن مارگارین، حشرات موذی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، کارخانه سیمان، فقدان خانه بهداشت در روستای تقی آباد از دیگر مشکلاتی بود که در کارگروه تخصصی سلامت و محیط زیست مطرح شد.

خبرگزاری شبستان

باقرشهربهشت زهراشهرریشورا
نظرات (0)
Add Comment