ثبت فرهنگی خانه آیت‌الله فیروزآبادی / راه‌اندازی مرکز قلب جنوب تهران

به گزارش راگا نیوز به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی که با حضور در منطقه 20 تهران از مکان‌هایی چون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، موزه آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، بازار شهرری، کاروانسرای دوقلو، کاروانسرای قاجار، کاروانسرای شاه عباسی، مسجد و بیمارستان فیروز آبادی، انجمن خوشنویسان شهرری، چشمه علی و چند منزل و محل تاریخی بازدید و با بزرگان و اهالی این منطقه دیدار کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: موزه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از آثاری چون نسخه‌های خطی قرآن کریم، تابلوهای نقاشی سبک قهوه خانه‌ای و اشیاء تاریخی برخوردار است و از اسناد جالب در این موزه اولین مجوز سانسور مطبوعات با امضای ناصرالدین شاه قاجار بود.

مسجدجامعی با ذکر پیشنهادی و موافقت پسر آیت‌الله العظمی فیروزآبادی، مقرر شد خانه این عالم بزرگ که در محوطه بیمارستان قرار دارد ثبت میراث فرهنگی شده به موزه مشاهیر معاصر شهرری تبدیل شود و تندیس آیت‌الله العظمی فیروزآبادی نیز در یکی از میادین شهر نصب شود. همچنین قرار شد با کمک خیرین بیمارستان ساز، ساختمان نیمه تمام این بیمارستان به اتمام رسیده، به مرکز قلب جنوب تهران تبدیل شود.

وی همچنین با بازدید از انجمن خوشنویسان و دیدار با هیئت مدیره این انجمن به خبرنگار فارس گفت: اساتید خطاطی زیادی چون عمادالکتاب، استاد حسن و استاد حسین میرخانی در شهر ری دفن هستند که باید نمادی برای این بزرگان طراحی و در محل مزارشان نصب شود.

این گزارش حاکی است، دیدارهای دوره‌ای رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان «کشف تهران» با هدف بازدید از هویت تاریخی فرهنگی تهران و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم مناطق مختلف تهران انجام می‌پذیرد که این هفته به منطقه 20 اختصاص یافته بود. البته به دلیل اهمیت منطقه ری، این سومین باری است که رئیس شورای شهر برنامه «کشف تهران» را به منطقه 20 اختصاص داد.

13آبانآتشکده ریآموزش و پرورش کهریزکباقرشهربخشداری کهریزکبهشت زهرابهشتیجمالی پورجنوب تهرانحسن آبادحضرت عبدالعظیم (ع)خبری جنوب تهراندولت آبادراگاراگانیوزریری باستانری نشینسعید استاد فرجشهردارشهردار باقرشهرشهردار منطقه 20شهردار کهریزکشهرداریشهرداری باقرشهرشهرداری شهرریشهرداری کهریزکشهرریشهرستان ریشورآبادشورای اسلامی باقرشهرشورای اسلامی کهریزکعربیعطر سیبفرماندار ریفرماندار ویژه شهرستان ریفرمانداری شهرستان ریفیروزآبادیقلب جنوب تهرانقله گبریمعاون شهردارمنطقه 20ناحیهنازی آبادپالایشگاه تهرانچشمه علیکتانبافکهریزک
نظرات (0)
Add Comment