جانباز اهل ری: نوشتن تنها ابزاری برای تسکین دردهایم بود

راگا نیوز – عکاس و نویسنده جانباز اهل ری که 81 ماه از بهترین سالهای زندگی اش را در جبهه گذرانده و با اتمام جنگ بیش از 10 سال از عمرش را بطور مداوم روی تخت بیمارستان گذرانده، نوشتن را تنها ابزاری برای تسکین دردهایش عنوان می کند.

 

ˈاکبر کشاورز شیرازیˈ سال 1360 زمانی که فقط 19 سال داشت بعد از اشغال خرمشهر به جبهه رفت و با شرکت در 16 عملیات تا پایان جنگ همانجا ماند.

این جانباز سرافزا در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ابتدا نوشتن تنها یک ابزاری برای تسکین دردهایم بود و هر وقت از شدت درد شب ها خوابم نمی برد، دست به قلم می شدم. البته زمینه نوشتن در من وجود داشت و بیشتر یاران و دوستانم که از قبل با آنان ارتباط داشتم، اهل قلم بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون 250 جلد کتاب نوشته و فقط 15 جلد آن چاپ شده، گفت: نخستین کتاب در اولین سال های بعد از جنگ تحت عنوان ˈبررسی تاریخ رجال شهر ریˈ به چاپ رسید. چون خودم اهل ری هستم بنابراین موضوع نخستین کتاب به تاریخ کهن این شهر مربوط می شد.

شیرازی ادامه داد: دومین کتاب ˈاستفتائات رهبر معظم انقلاب درباره جانبازانˈ بود و کتابهای بعدی ˈچراغ راه و کمال و وصال حضرت معشوقˈ بود که در همان سالها نیز منتشر شد.

کشاورز که در سال 1372 نیز به عنوان چهره ماندگار کشور انتخاب شد، افزود: با وجود اینکه موضوع بیشتر کتابها عرفان و فلسفه است، لیکن در ابتدا در حوزه ادبیات و عرفان وارد شده و بعد سر از فلسفه درآوردم.

شیرازی با بیان اینکه همه شناخت و مطالعه ام در مسیر فلسفه تنها 50 درصد راه است، اظهارداشت: فرصت مطالعه فلسفه و تحقیق در این خصوص موهبت الهی است که نصیب من شد و در این باره از محضر بزرگان فلسفه و عرفان از جمله الهی قمشه ای، داوری اردکانی، علامه جعفری، محیط طباطبایی، استاد دینانی استاد جهانگیری، شهید بهشتی بهره مند و از دانش و عقاید آنان استفاده مفیدی کردم .

وی همچنین با بیان آنکه از کودکی علاقه وافری به عکاسی داشته، افزود: از کودکی همیشه یک دوربین عکاسی ساده داشتم که با آن عکس می گرفتم و این هنر رفته رفته در کنار دیگر فعالیت ها من را به یک عکاس نیز مبدل ساخت.

این هنرمند ادامه داد: یکی از کارهای جالبی را که انجام دادم تلفیق کتاب مولانا با عکس هایی بود که از خرابه های اطراف شهرری گرفتم و در واقع یک چیدمان گرافیکی انجام دادم که کار جدیدی بود.

شیرازی در خصوص عکسهایی که از خلوت امام (ره) گرفته است، گفت: وقتی در جبهه بودم با بزرگ مردانی آشنا شدم که یکی از آنان شیخ حسین لنکرانی بود که ایشان بنده را به بیت امام ره معرفی کرد و از آن سال به بعد تمامی عکس هایی که از امام راحل در خلوت گرفته شده، متعلق به بنده است.

این جانباز 75 درصدی افزود: کم توجهی برخی از مسوولان بنیاد شهید به کار ارزشی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار ملموس است و هیچکدام از رزمندگان آن روزها به دنبال اجر دنیوی نبودند و فقط در اندیشه انجام تکلیف دینی و الهی خود بودند و این روحیه آنان دلیل نمی شود که برخی وظیفه خودشان را در این رابطه فراموش کنند.

اهل ریتهرانجانبازجنوب تهرانراگا نیوزریشهرداری باقرشهرشهررینوشتن
نظرات (0)
Add Comment