جایگاه شعر و ادب در آیین اسلامی بسیار ویژه است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: شعر و ادب در آیین و مذهب اسلامی از جایگاه ویژه و با اهمیتی برخوردار است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، ˈمهدی ابوالحسنیˈ در محفل ادبی ˈ به سوی آسمان، دقایقی با قرآن ˈ با حضور شاعران برجسته ری در نمایشگاه قرآن کریم، افزود: شاعران متقدم و معاصراشعار ماندگاری را در زمینه قرآن کریم سروده اند که در زمره ناب ترین قطعات ادبی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه شعر یک ابزار لطیف و اندیشه سازاست، اظهارداشت: درموقعیت کنونی اشعار می توانند در تحکیم وحدت ملی و مقابله با تفرقه افکنی ها نقش اساسی داشته باشند.

درادامه این مراسم، تعدادی از شعرا از جمله محمد شجاعی، مهدی جوادی، عبدالمجید فرایی، الهالم صفا جو، علی نصرآبادی، راضیه آبنیکی، رحیم زریان، مهدی همتی، شفیعی، قائم پناه، آسیه رحمانی و عباس عاطف به خواندن اشعار خود در وصف قرآن کریم پرداختند.

همچنین نمایشگاه قرآن کریم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و با مشارکت تعدادی از ادارات، نهاد ها و موسسات این شهرستان از 29 تیر در مجتمع شیخ ابوالفتوح رازی برپا شده و تا پنجم مردادماه دایرمی باشد.

آیینادباستاسلامیبسیارجایگاهدرشعرشهرریوویژه
نظرات (0)
Add Comment