جدایی ری از تهران برای دولت منفعت سیاسی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس با تا تاکید بر اینکه جدایی ری از پایتخت خواست مردم از رییس جمهور بود گفت: جدایی ری از پایتخت هیچ منفعت سیاسی برای دولت ندارد.

بیژن نوباوه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مهر درباره جدایی ری از تهران گفت: در واقع این تفکیک استیفای حقوق شهر ری است زیرا  شهرری نیز باید ازحقوق قانونی برخوردار باشد

وی ادامه داد: اصلا این اصطلاح جدایی ری از تهران درست نیست. ری ازتهران جدا نیست و جدا نمی شود بلکه تنها مستقل می شود.

نوباوه به جلسه نمایندگان تهران واستاندار تهران اشاره کرد و گفت:چند روز پیش ما در مجمع نمایندگان تهران از تمدن استاندار تهران و رئیس شورای شهر و فرمانداران دعوت کردیم تا در مورد این طرح دلایل خود را بیان کنند. در آن جلسه استاندار با دلایل قانع کننده همه را راضی کرد زیرا تمامی دلایلی که ارایه شد مستند به مواد قانونی بود.

وی ادامه داد: درعین حال با توضیحات استاندار ومقامات استانی مشخص شد چنین استقلالی برای دولت هیچ گونه منفعت سیاسی و غیرآن ندارد. بنابراین دولت برای تکریم مردم شهر ری و توجه به حقوق آنها در قانون اساسی و نیز حقوق شهروندی تصمیم به استقلال شهری شهرری از تهران گرفته است.

وی بیان کرد: درباره اجرای این طرح مشکلات مالی برای شهر ری نیز مطرح شد که استاندار تهران قول داده از حمایت و کمک های مالی دریغ نکند.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment