جریان جاهلیت تنها متعلق به دوران پیامبر(ص) نیست/فلسفه بعثت نجات بشریت از گمراهی و بت پرستی است

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه فلسفه بعثت، نجات بشریت از بت پرستی و دعوت به خداپرستی است، گفت: قرآن با بنیان های علمی محکم خود، می تواند بشر را از شیاطین نجات دهد.

خطیب جمعه بخش کهریزک در خطبه اول از نماز جمعه این هفته باقرشهر ضمن دعوت به تقوای الهی ،مطابق هفته های گذشته به شرح دعای امام زمان(عج) و مصادیق تقوا در جامعه کنونی پرداخت.

وی در ادامه به شرح روایتی از حضرت علی(ع) پیرامون بعثت پرداخت و اظهار داشت: امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، فلسفه بعثت را نجات بشریت از بت پرستی و گمراهی و دعوت به یگانه پرستی می داند.

وی افزود: خداوند خود قرآن را بیان و آشکار نمود و بنیان های آن را محکم نهاد تا تحقق امر فوق به وسیله قرآن صورت گیرد و قرآن است که می تواند بشریت را از شیاطین نجات دهد.

سید احمد موسوی در بخش بعدی با اشاره به ۲۷ رجب سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، این روز عزیز را به همه مردم و همچنین کسانی که در جبهه بعثت قرار دارند، تبریک گفت.

خطیب جمعه باقرشهر در ادامه گفت: هفته آینده برنامه تلویزیونی عطر عاشقی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و مداحی حاج محسن طاهری در باقرشهر برگزار می شود و همه مردم به ویژه حاضرین در نماز جمعه را دعوت به حضور گسترده در این مراسم و تلاوت زیارت آل یاسین نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت:ایشان در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله مبعث، تبیین آن و هدایت انسان ها توسط پیامبران را بیان کردند.

وی تصریح کرد: مبعث عید برانگیختگی و روز رجوع به فطرت الهی و زندگی همراه با عزت، آزادگی و عدالت است و هدایت انسان ها هم از جمله وظایف همه پیامبران الهی بوده است.

وی جریان جاهلیت را جبهه مقابل بعثت دانست و اظهار داشت: جریان جاهلیت تنها متعلق به دوران پیامبر(ص) نیست؛بلکه جریانی استمرار یافته در مقابل اندیشه ورزی هدایت شده پیامبران بوده و امروز هم به وسیله علم و فناوری در شکلی جدید و خاص ظهور یافته است.

امام جمعه باقرشهر شاخصه های اصلی جریان جاهلیت را شهوت، غضب و نفسانیت عنوان کرد و گفت: نتیجه و عملکرد این جریان همواره با رنج و محنت و همراه با فساد و ظلم و غارت انسان ها بوده است.

وی در مورد سیستم سازی شیطانی نیز اظهار داشت: جریان صهیونیستی حاکم بر جهان نمونه بارز سیستم سازی شیطانی است و به قدرت رسیدن جریان ها و افراد، منوط به تبعیت از این جریان صهیونیستی است که حتی بر دولتی مانند آمریکا نیز غلبه کرده و با توجه به نزدیکی انتخابات آن کشور، شاهد هستیم که هر کاندیدی بیشتر از اسرائیل حمایت کند، طرفدار بیشتری خواهد داشت.

گفتنی است نماز جمعه این هفته بخش کهریزک نیز مطابق هفته های گذشته با حضور پرشور مردم شهید پرور باقرشهر و کهریزک و همچنین سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر برگزار شد.

باقرشهرخطبهشهررینمازجمعهکهریزک
نظرات (0)
Add Comment