جسارت به پیامبر(ص) به دلیل ترس از اسلام گرایی در اروپا است

به گزارش راگانیوز حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوی الهی اظهار داشت:  اگر انسان توانست خود را از حرام نگه دارد موفق به انجام واجبات می‌شود، تقوی و ورع پرهیز از حرام، ترک اذیت مومنان و غیب کردن از آنها است.

امام جمعه شهرری با اشاره به بحث دعای مکارم الاخلاق عنوان کرد: خداوند عمل بدون شناخت را قبول نمی‌کند، عمل باید خالص برای خدا باشد.

وی درباره هماهنگی قول و عمل بدون شعار دادن گفت: پیامبر(ص) فرموند” در شب معراج برخی را مشاهده کردم که لبهای آنها را با مقراض آتشین می‌بریدند آنها عالم بدون عمل بودند”.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به این‌که خداوند عمل را از انسان کسل نمی پذیرد، اظهار کرد: در دعای ابوحمزه امام سجاد(ع) از کسالت در نماز و رفتن به مسجد، سستی در کارها، هم و غم و غفلت به خدا پناه می‌برد.

وی با اشاره به ارزش استقامت درعمل بیان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند:”در کارها استقامت داشته باشید و آن را به پایان برسانید، استقامت و صبر سبب رسیده به هدف می‌شود”.

امام جمعه شهرری افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند” هر کاری را که انجام می‌دهید به نحو احسن انجام دهید خداوند دوست دارد وقتی مومن کاری را انجام می‌دهد محکم و متقن انجام دهد”.

وی با اشاره به سالگرد ورود حضرت معصومه(س) به سرزمین ایران و قم عنوان کرد: دو نقل بر ورود ایشان به ایران وجود دارد یکی قبل از شهادت امام و دیگری بعد از شهادت امام است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اجلاس جامعه علماء گفت: 600 تن از علمای قم در این اجلاس در راستای تفکر درباره جامعه مسلمانان و مشکلات عمده آنها شرکت داشتند، یکی از این مشکلات عدم وحدت مسلمانان است که امروز اختلاف مسلمین آسیب‌های زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به موضع روشن جمهوری اسلامی ایران درباره مساله وحدت اظهار کرد: مساله وحدت تنها در جهان مهم نیست بلکه باید داخل کشور نیز این مساله مهم است و هیچ کس حق اختلاف افکنی در میان مردم را ندارد.

امام جمعه شهرری با اشاره به ادعای آزادی بیان در فرانسه گفت: کشور فرانسه با کشیدن کاریکاتور از پیامبر اسلام(ص) به پیامبر(ص) و یک میلیاد مسلمان در دنیا جسارت کرده است، آنها به همه ملت‌ها دروغ می‌گویند آنها امروز از اسلام گرایی ملت‌ها در دنیا هراس دارند به همین دلیل دست به این چنین اقداماتی می‌زنند.

 

اروپاازاستاسلامامام جمعهبهترسجسارتخبرختلافدردلیلراگاریشاهچراغیشهرریمسلمانانمسلمینوحدتپیامبرپیامبرصکاریکاتورگرایی
نظرات (0)
Add Comment