جشنواره آموزش سبک زندگی و الگوی مصرف در شهرری برگزار شد

 به همت شهرداری منطقه ۲۰ و مدیریت آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اختتامیه جشنواره مشکات با هدف آموزش شهروندان درباه سبک زندگی و الگوی مصرف در مجموعه فرهنگی فرهنگسرای ولا برگزار شد.

منصور کتانباف در اختتامیه جشنواره مشکات که در فرهنگسرای ولا شهر ری برگزار شد ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره و اجتماعات آموزش الگوی مصرف در سبک زندگی است که باید اجرایی و عملی شود خوشبختانه با مدیریت اقای قالیباف به عنوان شهردار تهران در سالهای گذشته برای تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی زیرساخت های فراوانی ایجاد شده است.

وی افزود: آمارها نشان می دهد کشور ما حدود 4 برابر سرانه دنیا مصرف دارد در مصرف برق، گاز و تلفن و بسیاری چیزهای دیگر که در کنار هم دهها هزار میلیارد تومان می شود.

کتانباف عنوان کرد: این درحالی است که در آموزه های دینی ما اسراف حرام است و ما به عنوان مسلمان، شیعه و عامل به احکام دین باید این آموزه ها را رعایت کنیم.

شهردار منطقه 20 اظهار کرد: در تمام دنیا مردم برای رفت و آمد از امکانات حمل و نقل عمومی استفاده می کنند اگر چه استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی ممکن است مقداری سخت تر از استفاده از وسایل شخصی باشد اما منجر به ارتقا کیفیت زیست محیط و کاهش آلاینده ها در شهر ها می شود.

وی افزود: اگر فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند و همه به آن عمل کنند الگوی مصرف درست  با کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک معنا پیدا می کند.

کتانباف گفت: همچنان که استحضار دارید مقام معظم رهبری درسنوات گذشته درباره الگوی مصرف به عنوان شعار سال فرمایشاتی داشتند و همه ما باید توجه کنیم که تا چه میزان در این باره تلاش کرده ایم.

وی افزود: امیدوارریم که تاکیدات مقام معظم رهبری را در خصوص الگوی مصرف صحیح که برگرفته از آموزه ها و احکام دینی است بتوانیم جامه عمل بپوشانیم و جامعه خوبی را داشته باشیم.

کتانباف خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که شرمنده مقام معظم رهبری و مدیون خون شهدا نشویم شهدا در وصینامه های خود به پیروی از ولایت، حفظ سنگر ولایت، حفظ حجاب و عفاف و اجرای احکام اسلام که یکی از آنها همین سبک زندگی و درست مصرف کردن است توصیه داشتند که امیدواریم که این آموزش ها منجر به اجرا وعمل در جامعه شود.

 

شهرری
نظرات (0)
Add Comment