جشنواره تخم مرغ ها و مسابقه نقاشی در شهرری برپا شد

راگانیوز- جشنواره تخم مرغ ها و مسابقه نقاشی با موضوع ˈنوروز در سرزمین منˈ ویژه کودکان مهد و پیش دبستانی در فرهنگسرای ولا برپا شد.

مسوول آموزش فرهنگسرای ولاء اظهار داشت : این جشنواره درآستانه فرارسیدن سال جدید از 15 تا 20 اسفندماه در فرهنگسرای ولا برپا شده است.

سمیه مهدکیا اظهار داشت: در جشنواره تخم مرغ ها، کودکان با مشارکت مادران خود به تزئین تخم مرغ های عید نوروز می پردازند.

وی در خصوص انتخاب بهترین کاردستی گفت: در تاریخ 21 اسفندماه نتایج نهایی انتخاب بهترین تزئین تخم مرغ توسط کارشناس هنری تعیین و به آن ها جوایزی اهدا خواهد شد.

مهدکیا با اشاره به بخش دوم بسته های نوروزی و مسابقه نقاشی ˈنوروز در سرزمین منˈ افزود: در این مسابقه مربیان مهد و پیش دبستانی مراکز به منظور آشنایی کودکان با آداب و سنن مردمان ایران در نوروز به بیان این رسوم پرداخته و همچنین سنتهای ˈ خانه تکانی، سبز کردن سبزه، سفره هفت سین، دید و بازدید نوروز و عیدی دادن را آموزش می دهند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان پس از آشنایی با این آداب و رسوم شنیده های خود را مصور می کنند و به بهترین تصویر کشیده شده جوایزی به رسم یاد بود اهدا می شود.

مسوول آموزش فرهنگسرای ولاء گفت: همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مراکز فرهنگی شهرری بسته های نوروزی ویژه کودکان مهد و پیش دبستانی برگزار می شود و در پایان سال با عکس یادگاری بر سر سفره هفت سین و سبزه، ماهی قرمز و کارت پستال های تبریک سال نو، نوآموزان خود را برای ورود به سال نو همراهی می کنند.

برپاتخمجشنوارهدرشدشهرریمرغمسابقهنقاشیهاو
نظرات (0)
Add Comment