جشنواره غذاهای سالم در فرهنگسرای استاد شهریار باقرشهر برگزار شد

به گزارش راگانیوز در راستای ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سالم واستفاده کمتر از غذاهای آماده در خانواده  با مشارکت  واحد سلامت شهرداری باقرشهر و فرهنگسرای استاد شهریار جشنواره غذاهای سالم در این فرهنگسرا برگزار شد .

رسول وصالی نیا مدیر فرهنگسرای استاد شهریار در گفتگو با خبرنگار ما   ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک برای استفاده از سفره و طبخ غذا را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

در حاشیه این مراسم  مهندس علیرضا قربانعلی عضو شورای اسلامی باقرشهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : تغذیه سالم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری سرطان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و بنابراین باید در زندگی خود به داشتن تغذیه سالم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت : مصرف انواع سبزی‌ها و میوه‌جات به دلیل داشتن خواص بسیار بالای آنتی‌اکسیدانی با کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن، در جلوگیری از انواع سرطان‌ها نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کنند و باید مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها را در برنامه‌های غذایی بیش‌ازپیش گنجاند تا از فواید و تأثیرات حیات‌بخش آن در سلامت جسم و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها، به‌ویژه سرطان بهره‌مند شد.

این عضو شورای شهر  در پایان تأکید کرد :متأسفانه جامعه ما با رواج فرهنگ غلط تغذیه و استفاده از فست فود ها و خوراکی‌هایی که مضر برای سلامتی هستند روبرو است  و برای مقابله با این بد فرهنگی  بهترین راه فرهنگ‌سازی و برگزاری چنین جشنواره‌هایی جهت آشنایی خانواده‌ها با پخت‌وپز سالم و نهادینه کردن این فرهنگ در بطن خانواده‌های ایرانی است .

از حاشیه‌های جالب این جشنواره  شرکت خانمی روس تبار مقیم باقرشهر در این جشنواره بود وی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن معرفی خود گفت پس از آشنایی با شوهرم به ایران و به باقرشهر مهاجرت کردم  و مدت 12 سال است در این شهر زندگی می‌کنیم

وی در مورد جشنواره غذای سالم گفت برای اولین بار در این جشنواره شرکت می‌کنم و برای من خیلی جالب است غداهای ایرانی اصیل این‌قدر متنوع است .

خانم عزیزی پور در مورد تنوع غذاهای روسی گفت ما در شهر خود در روسیه  بیشتر  از گوشت قرمز ،مرغ ،ماهی استفاده می‌کنیم  و سالی یک‌بار هم برنج مصرف نداریم درحالی‌که در ایران بیشتر غذاها برنجی هست .

لازم به ذکر است این مراسم  در فرهنگسرای استاد شهریار باقرشهر  با حضور  حسین حبیب زاده  نایب‌رئیس شورای اسلامی باقرشهر ،علیرضا قربانعلی عضو شورای اسلامی باقرشهر،مسئول فرهنگسرا،مسئول واحد سلامت شهرداری باقرشهر و با استقبال گسترده شهروندان برگزار شد و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا شد .

استادبرگزارجشنوارهدرسالمشدشهرریشهریارغذاهایفرهنگسرای
نظرات (0)
Add Comment