جشن بزرگ گلریزان برای کمک به خانواده های زندانیان شهرری برگزار شد

شهرری-ایرنا- در آستانه خجسته سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، جشن گلریزانی با جمع آوری 5/2 میلیارد ریال کمک به خانواده های زندانیان شهرستان ری برگزار شد.

 در این آئین معنوی که دوشنبه شب در تالار آسمان شهرری برگزار شد، نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی با بیان اینکه، اهل بهشت در نظام آفرینش چهار نشانه دارند، افزود: قلب مهربان، زبان مشکل گشا، چهره متبسم و گشاده و همچنین بخشندگی از جمله این نشانه ها است.

ˈمرتضی طلاییˈدر این آئین که با حضور مسؤولان محلی و شهری همراه بود، اظهار داشت: امروز جامعه ما به شدت نیازمند زبان دعوت به خوبی ها و زبان مشکل گشا است، زبانی که جامعه را دعوت به انسجام، همبستگی و یکپارچگی و یکدلی را در جامعه روز افزون کند.

وی با اشاره به تجربیات و خدمت امنیتی چندین ساله خود در نیروی انتظامی گفت: افراد بزه کار جامعه از ساده ترین تا شرورترین آنها تنها از عمل بد برخوردارند و فطرت و دل آنها پاک است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در واقع محیط نامناسب، رفیق بد و شرایط جامعه بسیاری از افراد را به اقدامات خلاف کشانده است.

طلایی در ادامه با بیان اینکه، شهرستان ری همواره در تمامی صحنه ها و رشادت ها پیشتاز بوده است، خطاب به خیرین حاضر در جمع آئین گلریزان خانواده های زندانیان اظهار داشت: اگر شما قلب مهربان نداشتید امشب در این مکان معنوی حضور نداشتید.

او در ادامه اظهار امیدواری کرد به فضل خداوند متعال و هم یاری خیرین در روزهای آتی تعدادی از زندانیان از بند رهایی پیدا کرده و در کنار همسر و فرزندانشان قرار گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این آئین معنوی، ایام ماه مبارک رمضان را برای انجام کارهای خیر فرصتی بسیار مغتنم دانست و با بیان اینکه، اینگونه مجالس سرشار از نور و عبودیت است، افزود: هر کسی می تواند با انجام اعمال صالح و نیکو سرنوشت خود را رقم زده و از برکات این ماه بهره مند شود.

ˈهدایت الله جمالی پورˈبرگزاری آئین گلریزان برای زندانیان را بسیار با اهمیت خواند و اظهارداشت: این آئین که با حضور خیرین و مسوولان منطقه برگزار می شود، علاوه بر ایجاد امنیت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی، موجب امنیت و آرامش خانواده زندانیان نیز می شود که این کار در پیشگاه الهی بسیار با ارزش است.

وی در ادامه، از پدران خانواده بعنوان سکاندار و هدایت کننده خانواده نام برد و اظهار داشت: بسیاری از معضلات و گرفتاری های جامعه امروز ناشی از نبود مراقب و سکاندار خانواده ها است.

وی افزود: هنگامی که پدر خانواده بر اثر یک گرفتاری و اتفاق ناخواسته به زندان بیافتد و برای مدتی در خانه حضور نداشته باشد در ابتدا معیشت خانواده به خطر افتاده و اعضای خانواده نیز ممکن است گرفتار معضلات اجتماعی می شوند.

وی ضمن اظهار تاسف از عدم حضور ورزشکاران شهرستان ری در این آئین معنوی و با اشاره به اینکه، برای تمامی این ورزشکاران برای حضور در این آئین دعوت نامه فرستاده شده بود، افزود: همه ما به عنوان یک مسلمان شرعا وظیفه داریم در این امر خیر پیشقدم شویم و در راستای کاهش مشکلات نیازمندان تلاش کنیم.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان ری نیز در ابتدای این آئین با بیان اینکه، این انجمن از سال 1388 شروع به کار کرده است افزود: در حال حاضر 370 خانواده زندانی شهرستان ری تحت پوشش حمایتی انجمن قرار دارد.

ˈعلیرضا ملک محمدیˈ به اقدامات سال گذشته انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ری اشاره کرد و گفت: اهداء سبد کالا، پرداخت عیدی یک میلیون ریالی به هرخانواده، اهدا سبد لوازم التحریر، پیگیری قضایی پرونده زندانیان، پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان زندانیان از جمله این اقدامات است.

در ادامه این آئین که با حضور جمعی از مسوولان محلی، خیرین و اصناف شهرستان ری همراه بود،مبلغ 5/2 میلیارد ریال(250 میلیون تومان) از سوی خیرین حاضر برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شد.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment