جلسه بررسی راهکارهای کاهش مصرف آب در شبکه بهداشت شهرستان ری برگزار شد

 

بحران آب جدی است و گذر از این مشکل همکاری همگان را می‌طلبد. آگاهی از خطرات بحران آب و آشنایی با راهکارهای مصرف صحیح این مایع حیات می‌تواند در مصرف صحیح آن مؤثر باشد. در همین راستا جلسه آموزشی با همکاری اداره آب و فاضلاب در شبکه بهداشت شهرستان ری تشکیل شد.

در این جلسه تقی زاده کارشناس روابط عمومی اداره آب و فاضلاب در مورد خطرات بحران آب صحبت کرد. وی با اشاره به کمبود بارش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر و گرمای هوا، کل کشور را در معرض خطر بی‌آبی دانست.

در ادامه در خصوص روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب صحبت شد. تقی زاده یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نهادینه شدن مصرف صحیح آب را آموزش به کودکان دانست و گفت: آنچه فرد در بچگی می‌آموزد به‌صورت یک عادت برای او درمی‌آید؛ بنابراین بهتر است از کودکی فرزندانمان را با شیوه صحیح مصرف آب آشنا کنیم و برای این کار باید خود الگوی مناسبی برای آن‌ها باشیم.

در ادامه در مورد روش‌های صحیح مصرف آب صحبت شد. استفاده از شیرهای هوشمند، پرهیز از مصرف آب آشامیدنی برای مصارف غیرخوراکی، استفاده از وسایل هوشمند و کم‌مصرف و اجتناب از هدر رفتن آب به هر طریق از نکاتی بود که در این جلسه در مورد آن بحث و تبادل‌نظر شد.

گفتنی است این جلسه با حضور نمایندگانی از مراکز محیطی و واحدهای ستادی شبکه شهرری تشکیل شد و طبق دستور مدیریت شبکه حاضران موظف‌اند این آموزش‌ها را به همه همکاران خود منتقل کنند.

آببررسیبرگزاربهداشتجلسهدرراهکارهایریشبکهشدشهرریشهرستانمصرفکاهش
نظرات (0)
Add Comment