جلسه هماهنگی رابطین فرهنگی اعتکاف در ری برگزار شد

ستاد هماهنگی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی جلسه ای را با هدف هماهنگی رابطین اعتکاف مساجد در اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار کرد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری عصر روز گذشته در این جلسه اظهار داشت: در گذشته آن چنان به مسئله اعتکاف توجه نمی شد اما امروز با استقبال پرشور جوانان و مومنین از این مراسم معنوی بسیاری از مساجد در سطح کشور مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز به مراسم معنوی اعتکاف توجه خاص دارند و می فرمایند اعتکاف سبب رویش کشور اسلامی می شود.

حجت الاسلام صادقی کیا عنوان کرد: با توجه به حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف خوب است که از این ظرفیت استفاده کرده و در ارتباط با تهاجم فرهنگی آگاهی رسانی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع) آغاز شده و با وفات حضرت زینب(س) به اتمام می رسد که در این زمانها برنامه های مولودی خوانی و عزاداری برگزار می شود.

این مسئول اظهار داشت: از دیگر برنامه های اجرایی در مراسم اعتکاف، تلاوت های گروهی قرآن و پاسخگویی اساتید حاضر در اعتکاف به سوالات شرعی معتکفین است.

وی اعلام کرد: در این زمینه 40 مسجد آماده میزبانی از معتکفان هستند که از این میزان 22 مسجد مخصوص خواهران 12 مسجد ویژه برادران است.

شهرری
نظرات (0)
Add Comment